Ibland lagar hon mat

Så här på vårkanten när jag börjar piggna till efter vinter-idet tycker jag det är skoj att göra vardagliga saker igen, så som att laga mat. Går aldrig på något recept utan bara testar mig fram och lägger i det jag tycker om! Ruccolasallad, kvisttomater, avocado, riven mozarellaost, oliver, rökt kalkon, toppat med krossade tortillachips, tänkte att det skulle bli som krutonger och det var jättegott. Olivolja+vinäger och kryddor.

  Min goda kycklinggryta innehåller, kycklingfilé, jordnötter, bulgur, wokgrönsaker, soya, matlagningsgrädde, pressad vitlök, honung, cayennepeppar, chilipeppar och curry. JAM jam! Ät det som det är eller lägg det t.ex i ett tortillabröd. :)

 En annan variant av min "ruccolatallrik".. med ruccolasallad, körsbärstomater, mager salami, avocado, fetaost och oliver. (Ringlar över lite olivolja och vinäger också, samt citronpeppar och salt.) Till det en bit baguette med färskost och vitlökskrydda..

 Spenat och ost-paj med fullkornsdeg innehållandes spenat, ägg, fetaost eller keso, oliver, skivade tomater och ännu mera ost på toppen. :=)
 En kväll gjorde jag till och med omelett för första gången i mitt liv, och det var ju faktiskt riktigt okej, gillar inte ägg så värst, men blandade i grillkorvbitar, tomater, ost och lite kryddor och det vart nästan som en varm god macka :) vilken surprise liksom..

Nu fick ni kanske några nya matidéer.

Kommentarer
Postat av: Smulan

Ser ju riktigt gott och nyttigt ut, men jag gillar inte fetaost och oliver. Det är lika äckligt som paprika ;)
Jag äter ganska mycket nu, men tyvärr inte allt. Kul inlägg...

2008-04-22 @ 12:13:54
URL: http://smulanspassioner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0