Secret Mission/UE

Dom som känner mig väl borde veta om min passion för skräckfilm, rysare eller nagelbitande thrillers. Det är det bästa jag vet! Hyr jag film är det sannolikt att det i första hand handlar om skräck, och blir jag inte rädd, är det inte en bra skräckfilm enligt mig.

Ikväll gjorde jag och Mary vår egen skräckfilm och lekte Secret misson/Urban Exploration, dvs när man utforskar övergivna platser.

Vi tog Marys brum-brum mitt ut i svarta mörkret till Salem där vi tänkte utforska Söderby Sjukhus eller Söderby mentalsjukhus som det kallas, vilket till våran besvikelse tyvärr precis är ombyggt och klart till bostäder i huvudbyggnaden, men tre övriga hus finns kvar, därav ett trevåningshus som är sådär läskigt med igenbommade fönster.. Vi gick runt och på baksidan hittade vi ett fönster man kan ta sig in i.. Det var nog så kusligt att gå runt det där huset och lysa med mobilerna i kolsvarta tysta mörkret, men i helgen planerar vi att ta med oss in med ficklampor, all the way in to the dark på en riktig spökjakt..

Hittade även det som borde vara det gamla krematoriet, där öppnade Mary dörren, och jag gick in, ända längst in, själv, modig är jag då-modigare än jag trodde. Vi gick även in i en helt öppen byggnad där de har börjat riva, men där blev vi båda så rädda när jag råkade gå in i ett svart rum å lysa på en spegel så vi höll på att bajsa ner oss och sprang ut igen.

Åkte sen en ruggigt äcklig och ödslig skogsväg och hittade ett annat hus som vi klev ur å kollade in, där vissa fönster var delvis täckt.. Trädgården var precis som på en gammal film, med välansade labyrinter och grusgång. Stämningen blev minst sagt rätt kuslig och adrenalinet flödade på vägen hem.

Tänk så trevligt man kan ha en vanlig torsdag. Mary lyfter alltid upp mig när jag är sjuk eller trött med sina påhitt. Men som sagt i helgen tar vi det ett steg till, med några till.

Secret Misson/Urban Exploration har just börjat och det gav mig mer kick än en skräckfilm nånsin kan ge mig. ;-)

Söderby sjukhus

Kommentarer
Postat av: Ullis

Och jag som HATAR skräckfilmer *skratt* Inte ens för en mille skulle jag kuta runt ett mentalsjukhus mitt i natten.

2007-09-25 @ 19:12:11
URL: http://www.metrobloggen.se/bajenbabe
Postat av: Leopardhonan

jo oooh så spännande. Bara jag har sällskap så går jag gärna in. tyvärr drog min kompis med några andra polare in i huset i helgen vilket såklart gjorde mig besviken, men det var spännande det lilla jag gjorde.

2007-09-25 @ 20:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0