Bloody friday

Nu har dom tappat mig på blod dom jäklarna.. på dalens vårdcentral..

Hoppas på ett sätt att det ska vara nåt annat som gör mig trött än den här bristen på ljus och serotonin. Men det vore ju ack så konstigt om det är akut järnbrist jag får varje år preciiis mellan september och oktober.. Right!?

Husläkaren jag snackade med var iaf förstående och bra och hon sa något bra, som fick mig att känna det mindre skuldfyllt att äta antidepressiv medicin och inte skämmas när man hämtar ut den på apoteket;

-"Det är inget att skämmas över, var å varannan äter den här typen av medicin idag. Att en person som har hjärtproblem måste äta hjärtmedicin är samma sak som att den med brist på signalsubstans i hjärnan måste äta den här medicinen!

Kunde inte säga det bättre själv. Trots att man vet om det så kändes det så bra att höra att det är fler där ute än jag..
 
(Det är alltså signalsubstansen i hjärnan, alltså inget man kan rå för på något sätt och vis själv, och NEJ jag är inte ett psycho för det även om vissa slängt ur sig såna kommentarer vitt och brett... just bara för att man äter en viss sorts medicin- Skulle det ge dig rätten att kalla mig nåt sånt? )

OCH det här kan jag aldrig säga för många gånger; dom som tror att benämningen lyckopiller har någon som helst verklighetsförankring som förklaringen på vad ett antidepressivt medel gör för verkan, ni borde gå några lektioner hos en läkare, och det omedelbart.

Medicinen gör bara att man tar sig upp, hjärnan får sina signalsubstanser och man klarar av att leva som alla andra människor, så gott det går...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0