ååå åka pendeltååg- I´m a looser baby, so why don´t u kill me?

Igår gjorde jag det "omöjliga", och det var inte så smart när jag tänker på det så här i efterhand..
 
Jag var vaken från kl 7 till 01 på natten utan att vila nånting under dagen.

Gick på ljusterapi redan 10,15 på morgonen i Solna. Sen gick jag runt en sväng i Solna C och sen t-bana och buss till Tess för jättegod lunch och då var klockan runt 14,30. Sen blev det fika med lussebullar och pepparkakor. Busade massor med världens sötaste Lukas, lärde T att börja sälja saker på Tradera m.m sen fick jag spaghetti och köttfärssås till middag som vi åt runt 19 tiden, då hade jag redan en timme innan börjat fundera på refrängen, för jag kände mig så trött- men det var ju trevligt och kul med sällskap och jag tänkte att då kommer jag kunna sova lätt ikväll.. Men ack så jag bedrog mig. Man ska lyssna mer på sin egen kropp och inte tjura, men jag är ju en jävel på att tjura så.. då går saker som de går ibland.

Jag höll igång från morgon till kväll utan nån som helst vila under dagen.. Jo-men-visst-sörrö. VAD tänkte jag med?

När jag åkte hem- efter att varit rejält trött i över 2 timmar- så var kl 21 och jag kände mig både trött, frusen och samtidigt uppe i varv. Det kändes som jag skulle spy på tanten framför i bussen och benen nästan vek sig när jag klev av bussen och tog trappan ner till t-bananen. Riktigt obehaglig känsla. Trodde jag skulle kunna sova när jag kom hem, men var nog vaken till kl 1 då jag insåg att jag måste ta en tablett för att få sova. Pulsen var skyhög och det kändes som jag inte kunde andas. Min kropp klarade inte av allt det där efter att ha legat i ide i 2 månader nu.

Idag var jag sååå trött så jag tog mig inte upp på morgonen alls. Fick ringa och ändra tiden och välja den vid 14 istället för att få mitt dagliga ljus. Var riktigt nära att avboka men tog mitt förnuft till fånga efter en timmes snoozande och drog mig själv upp, både fysiskt och psykiskt.. Peppade mitt psyke med att om jag kliver upp och åker dit så kommer jag bli pigg, då kommer jag må bra, och när jag känner mig pigg och mår bra kan jag shoppa, och shoppa är roligt- när man mår bra! Är ni med?

(Knappt så jag är det själv vid det här laget.) Men min hjärna och kropp godtog den förklaringen till varför jag skulle masa mig upp iaf- så lite smink på, inköp av en Yoggi Yalla och en snusdosa,sen åka t-bana (ååå åka peendeltåååg-I´m a looser baby, so why don´t u kill me?) sen var jag där, och nu e jag glad att ena hjärnhalvan övertalade den andra..

Men shit sååå trött jag är nu, 4 kexchoklad har jag vräkt i mig ikväll också (lite mindre än originalet men fy iaf vilket fetto jag blir.) och jag är grymt sugen på en stor skål med Flamin´hot cheez chruncherz, har blivit helt besatt av dom sen jag provade.. Fan så goda!

Nä, nu en snus å sen väntar da bed... försöker så gott det går nu att återupprätthålla nån slags "rätt" dygnsrytm.
( Förresten, läkaren berättade förut att det här med vinterdepression till väldigt hög procent drabbar "kvällsmänniskor" som mig som alltså vanligtvis har svårt för att komma upp på morgonen och på vintern då får extremt svårt att kliva upp. Sen är det forskat i att kvällsmänniskor är kvällsmänniskor och inte går att omvända.. vi kommer alltid vara mer eller mindre svåra att få upp på morgonen, och vara vaken sent på kvällen, men förhoppningsvis inte till den grad som bl.a jag lever i under vintern då. Sen att väldigt många blir sugen på godis och mer kolhydrater under vintern är också rent naturligt, vi är däggdjur och samlar på oss precis som björnen inför idet så vi ska överleva vintern.. Så nu vet ni det om ni undrar varför ni är extra sugen på sötsaker under det mörka halvåret.. )

Varför ska jag vara ett jävla däggdjur för?
Jag har så mycket fett redan att jag inte behöver samla på mig mer nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0