Diskdilemmat..

fortsättningen på diskdilemmat.... haha någon har svarat detta; :)


Hej! Ur miljösynpunkt är det ingen fara att köra en halvfulldiskmaskin. självklart är det bättre om den är full men en diskmaskin av det märket vi har här drar ca 14 l vatten per diskning och ca 1,5kwh per timme kostar ca 80 öre ink skatt o moms. Lägger man på det och rundar av grovt uppåt så blir det ca 50 öre. När man handdiskar och står och sköljer under rinnande vatten så går det oftast bra mycket mer vatten än 14 l (fast nu är det väl ingen här som sköljer under rinnande vatten).


å då svarade jag detta.. som är min final opinion..  


3/5 Jag vidhåller min åsikt om det ovanstående diskdilemmat... Det är självklart att det är slöseri vatten att köra två halvfulla diskmaskiner än en full.( 28 liter ist för 14.) Tycker bara att man måste se längre fram än här och nu, tänk på dom som inte ens har tillgång till rent vatten..
L Om det är snyggt och städat när man lämnar sitt arbetspass men lämnat en halvfull diskmaskin eller diskmaskinen inte hunnit gå klart så är väl inte det hela världen?? Trevlig helg./ Sara

haha mucho intressant som händer här på jobbet va?

Nu är jag för övrigt inne på 4 natten, det börjar kännas lite segt, ögonen känns redan grusiga av trötthet men har tagit med några filmer igen som jag kan roa mig med när andra uppgifter är klara... Imorgon när jag vaknar blir det kanske en bio om det går något bra och sen kanske nån bärs på det nånstans på söder. Man vill utnyttja det härliga vårvädret, som iofs just nu är det kalla vårvädret, till att göra saker på, och inte ligga hemma, men kanske behöver jag ligga hemma en helg nu efter allt partajjande som varit. Nästa blir det kryssning igen med Jenny å co. så jag har något att se fram emot.

Jag och Mary åker förhoppningsvis på en sistaminuten till solen inom några veckor, sen i mitten av juni kommer mamma och wilma ner och hälsar på några dagar. Wilma är överlycklig att få åka ner igen till mig. Hon är så söt min lilla systerdotterängel :) en annan som är söt är ju Lea, fick prata en snabbis i telefonen med henne ikväll. Hon sa "pappa gömmer" "hej då" puff å kram". Dom lekte tydligen kurragömma.. :) hehe såå söt.

nä ska man kanske jobba lite.. vilket innebär, surfa, fika, spela lite beta, kolla på nån film, kolla till damerna, laga spenatpaj med fetaost å sen gå hem. :)

C ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0