Den blå lagunen.

Nu har jag bestämt mig. Jag åker själv till Rhodos en vecka snart igen. Har messat Michalis, han är fortfarande singel och han är på :)

Ska bli helt underbart att bara åka iväg igen. Jag ska fira min kommande 30årsdag och bara njuuuta av sol, god mat, shopping, och Michalis chokladbruna ögon då- och lite mer kanske.. ;-)

Självklart blev jag sjuk nu, sååå passande.. suck. Igår när jag kom hem gick jag och la mig direkt efter jobbet kl 13 och sov till 19, bara låg och svettades. Sen på kvällen hade jag frossa igen men låg ändå å svettades samtidigt hela natten, det betyder feber antar jag.. och jag har jätteont i halsen idag. Usch. Bara jag inte får halsfluss. Men jag har 3 veckor på mig nu att åka, så det borde gå vägen nån dag snart..

Finns ett bra tillfälle att resa på, och det är nu på lördag. Resa för 2079 med Airtours och då kommer jag få ospecificerat hotell men hamna i Rhodos stad.. + transfer. Dyrare att åka själv tydligen. Skitolle också. Men men. 2000 spänn är ändå överkomligt, oh ja. Så så snart jag blir frisk bokar jag och sen drar jag.

Kom på det i går kväll när jag låg och frös i sängen, att va fan, skit i alla andra, ingen som kan, alla har redan planerat sina semestrar- men jag kan, och jag vill, och varför inte?

Jo för jag är flygrädd och inte direkt så van vid Arlanda eller andra flygplatser heller för den delen. Har aldrig flygit själv nånsin, inte ens mellan Östersund och Stockholm, så det här blir stort för mig och jag kommer vara mäkta stolt över mig själv när jag kommer hem. Känns tryggt att åka till Rhodos igen för där var jag ju i oktober med Mary och träffade dessutom Michalis som bor där. Jag kan gatorna och ställena, vet hur det ser ut och vart jag ska ta vägen. Kommer till å med ihåg vart bankomaten finns... Å det kan ju vara bra för om jag känner mig själv rätt så blir det nog en hel del shopping. Ska köpa det ljuvliga shampot och balsamet som jag köpte sist i gamla stan där, som är det bästa jag nånsin provat.. suveränt bra. Det är helt slut nu, men det var det jag stod och luktade på i duschen när jag hade en dålig dag och mindes de ljuvliga dagarna i Rhodos.

Tänk att dofter gör så mycket ibland!?



Det här är FALIRAKI och den underbara "blå lagunen" dit Michalis körde oss i oktober. Dit ska han få ta mig igen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0