Att diska eller inte diska det är frågan..

Dagens dagbok.... ett inlägg från en rapportfil på jobbet som jag skrev nyss... som svar på deras patetiska klagomål..

2/5 Hej allihopa! Apropå disken så är våra åsikter ömsesidiga tror jag. Väldigt ofta när jag kommer på kvällen är maskinen full -med nydiskad disk eller med odiskad disk- samt att det ofta står disk i diskhon och diskstället, så det första jag får göra är att plocka i eller ur diskmaskinen. Jag lagar mat vid 3-4 tiden på morgonen för att det är lugnast vid den tiden när alla sover och för att köttet inte tinats innan dess. Därför är det lite olika när diskmaskinen sätts igång. Ibland hinner jag plocka ur den innan ni kommer, ibland inte. Jag sätter dock inte igång en halvfull maskin och det är ur miljösynpunkt! Det ett himla slöseri på vatten och resurser; det är ändå 2007 och jag tycker det är viktigt att tänka på miljön. Jag ska absolut tänka på er kritik och försöka ha diskmaskinen klar när ni kommer, men då tycker jag även kvällspersonalen skall lämna det så till oss i nattpersonalen också, dvs; disken urtagen och diskad, kaffe gjort, soppåsen tömd och framför allt komma ihåg att ta fram kött eller vad som nu skall tillagas under natten. Vi kan ju alla hjälpas åt för att underlätta för varandra och göra det trevligare när vi börjar våra arbetspass, eller hur!? Ha det så bra! /Sara Paulsson


Snacka om att dom har "mycket" att diskutera under sina konferenser va?

oh my god...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0