Disturbia i rätt bemärkelse..

Är det något jag inte förstår så är det människor som kommer för sent till bion. Till filmen dom noggrant valt ut och betalat en hundring för. Om det står att filmen börjar kl 21 så börjar den ju ofta en kvart senare när dom visat all reklam och alla trailers för kommande filmer, därmed har ju alla "sengångare" ändå en kvart på sig att komma sent.. å ändå kommer dom sent- när filmen börjat och allt just blivit tyst. Stör gör dom jävlarna. Springer förbi bioduken som vilsna lamm i natten och försöker hitta sin plats som förmodligen är den platsen som är bokad först, i mitten av salongen i mitten av raden så alla måste resa sig upp..

Sånt gör mig irriterad när jag går på bio..

En annan sak är det ständigt prasslande och snackande. Jag förstår inte. Håll käften eller hyr filmen och kolla hemma istället.. Måste man köpa en påse chips och sitta å gräva i på bio, och helst en påse dumlekolor också med jobbigt cellofanpapper som man sakta tar av alla 20 kolor innan påsen är slut.. måste man det?

Dessutom har jag börjat boka platserna längst ut helst, och långt upp, inte mitt i smeten. Det har tagit mig 15 år att inse att jag inte sitter bäst i mitten av salongen, i mitten av raden, nej för där sitter alla, och där sitter alltid nån som är längre än mig, så jag får sitta och sträcka mig och tänka på att försöka se nåt överhuvudtaget ungefär under hela filmen.

Så kanterna är bäst -och man ser lika bra därifrån, fast man kanske inte tror det.


Jag och Cindy såg Disturbia igår. Den var bra. Lätt seg från början, hade ju kunnat vara mer thriller av denom man säger så, men den var riktigt rolig från början och riktigt äcklig på slutet. Mycket hjärtat-hoppar-till-halsgropen-adrenalin-kick som jag älskar, då får den med andra ord mycket godkänt från min sida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0