Slalom och Dr Phil

Ojojoj, jag tror jag börar bli alkoholförgiftad.. nä skämt åsido, men mycket fest har det blivit på slutet och kanske det för att det funnits roliga tillfällen, det har varit fint väder, jag har mått hyfsat bra och varit hyfsat pigg. Sommaren närmar sig med stormsteg och har gjort sen i slutet av mars egentligen och då blir man ju på partyhumör igen. Dags att ta igen ett halvårs jag-vill-bara-sova-och-sitta-hemma-och-deppa-och-äta-period. Så nu blir det shopping, nytt smink, nya kläder, nya fester, nya människor förhoppningsvis, men det går även bra med gamla hederliga :)

Var på födelsedagskalas hos Jenny i lördags med middag som Anna hade lagat, supergott och sen bål och massa bärs på det. Agneta är här en vecka å hälsar på och det var inte igår man såg henne, så det var skoj att snacka lite gamla minnen och ta igen det vi förlorat..hehe. Jenny Westman var där, Rosie och Mia, dom är ju så härliga! Sen blev det taxi till aladdin och jag och Anna tog en slutspurt på Kellys off course. Stammis som man är har man sen ett tag börjat kommit in VIP, och ja det är väl förmodligen enda stället jag kommer bli vip på också, Kellys.. haha, vilken merit liksom.. ;-) Nä men det är skönt iaf när det är lön att slippa stå i kön och frysa.. =) Efter Kellys åkte jag å Anna t-bananen tillsammans och jag råkade spy i tåget som vanligt efter en station. Det var ett tag sen så det var väl dags att markera revir igen, med en liten spyhög.. mm jammie.. Klev av vid Globen, upptäckte att jag gick slalom hela vägen hem.. jag tyckte inte att jag blev så full.. men men, det tyckte min kropp.

Låg hela dagen igår med jordens baksmälla. Migrän, aj aj. Frukost 20,30 för att sen duscha och gå iväg till macken kl 22,30 å köpa chips å cola. Å vet ni vad, på Jennys fest åt jag inte ett chips å inte en endaste ostkrok, det är nog första festen nånsin som jag inte ätit chips på. Tjo ho vad bra jag är.. Men tog igen det igår med lite chips å guacamole å film på det för mig själv.

Ikväll blir det öl i gamla stan med Agneta, Jenny å Anna och sen Kellys. Frågade Sirpa också men hon hade haft middag i lördags och legat hela dagen igår, precis som mig, så hon var inte så sugen på att gå ut idag, men hon är ju å andra sidan aldrig sugen på att hitta på något längre, förutom med Fredrik typ.. så även om jag brukar fråga så räknar jag aldrig med henne längre, sånt är tråkigt. Håller med Dr Phil faktiskt, min favoritpsykolog; man måste vårda alla förhållanden, även dem vänner emellan.. Gör man inte det har man inga vänner kvar sen. Känns som jag kämpar för att hålla fast vid nån som redan gått... Jävligt tråkigt när man ser varandra som bästa vänner, sen försvinner dom in i ett förhållande och försvinner överhuvudtaget. Man blir tillfrågade när killen gör nåt på sitt håll.. känns som jag kommer i andra hand som vanligt..

Nä det är jag och Anna som gäller i sommar. Jenny åker väl till norrland som vanligt, Sirpa är väl med Fredde, Lollo är med Thomas, Mary är nog ute på vift, men vi kommer nog även ses en del som vi gjort på slutet, det är kul! Sen ska vi väl resa igen som vi planerat, kanske i maj eller så blir det i höst igen, eller både och vilket jag helst hoppas på :) Sen som sagt som Mia sa till mig;  jag är bara en telefon bort, Mia har äntligen gjort sig av med sitt ex nu så hon är singel igen och förmodligen mer villig att hitta på något när hon är barnledig. Jenny W och jag skulle byta nummer, och det blev inte nu igen men vi kan ju alltid göra det på hennes kryssning snart, då ses vi ju igen.

Så.. jag överlever nog att gamla vänner sviker mig. Jag börjar bli van. Det finns många nya roliga vänner också :)

Nä funderar på att gå till globen å kolla en sväng som vanligt, lite nya kläder till kvällen skulle inte skada. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0