Näckrosor, blommor å bin..

Idag har jag äntligen varit på jobbet efter två veckors "sjuk-ledighet" med halsont å hög feber bl.a.
Dagen började med en grinig chef som påpekade när jag skulle göra min gröt att vi inte får ha så många raster, då påminde jag henne att jag inte suttit en minut sen jag kom dit, och då menade hon på att hon sa det till alla.. Jag var nära att slänga kastrullen i huvet på henne, den jävla finskan. Finns det nån trevlig chef?? inte så ovanligt...
 
Fortsatte och avslutade med en lååång trevlig och svettig promenad med Jonas och två boenden i rullstol som vi släpade runt på i 1½ timme uppför och nedför alla backar i hela stockholm kändes det som. Men i själv verket befann vi oss runt Hammarby sjöstad och mot Sickla till, men en rejäl promenad iaf. Bra för rumpan å benen. =)

Tog en liten paus och två foton ut över det vackra vattnet och näckrosorna, ja eller bladen som jag kallade dom tills Jonas påminde mig att det faktiskt heter näckrosor..hehe. Jaja, men va fan kom ihåg att jag faktiskt är blond under den här mörka ytan jag har nu, ey liksom.. Inte fan kom jag på att det heter näckrosor, men det tyckte Jonas jag borde kunna som kommer från norrland precis som han, men jag försvarade mig med att jag faktiskt flyttade hit av en anledning.. ;-) Att jag kanske inte är världens friluftsmänniska som vet allt om alla blommor å bin...å näckrosor. Fast jag måste nog tillägga ändå att blommor å bin är jag nog rätt haj på vid det här laget om jag tänker efter i andra banor.. ;p

Det var skönt att vara tillbaka på jobbet idag, även om framtiden är oviss, och med det där skrället till inkompetent kvinnlig finsk chef så vette fan om man inte ska ta å söka sig till nåt nytt fast istället..

Här kommer bilderna. Over and out.

61220-20




61220-21




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0