I´m a slut-and I´m proud!

P.g.a kabelhaveri av min kära Kasper the skogis så har jag inte varit här på ett tag som ni märker. Först en suck, sen insåg jag att det var rätt skönt att inte vakna å slå på datorn det första jag gör. Jag behöver faktiskt inte sitta här varje dag, även om jag gör det. Nä det var skönt att jobba hela helgen och sen komma hem och slappa framför en film eller två.

Jobbade med chefen i helgen och tro det eller ej så gick det väldigt bra. Under söndagen hade vi dessutom ett one-to-one-snack, hon å jag, om hur det är på jobbet och så. Både negativ och positiv kritik, men från chefen positiv. Trevligt! Hon ser mig! Jippie! Hon tyckte jag jobbar väldigt bra med de boende och att jag minsann inte är nån som sitter å läser tidningen. (hon ska bara veta hur slappt det är på nätterna timvis..) Sen snackade en boende med mig, en lätt förståndshandikappad man;

-Du Sara, jag tänkte berätta en sak för dig. Jag är så glad.
-Jaha för vadå?
-Jag är så glad att du jobbar här och inte tänker sluta!

Då gav jag honom en kram och blev jätteglad såklart. Vet att han gillar mig, det känner man ju på sig, eller de flesta gillar mig, sånt märks ju när man jobbar med dom, men jag blev jätteglad och lite rörd faktiskt över en sån komplimang! Det är ju för dom jag är där!

Sen en annan boende, en kvinna, som tydligen hade saknat mig bara efter en timme i Globen, så när dom kom hem fick jag ännu en kram och orden att hon saknat mig.. på två timmar. =) Hon hade tydligen tjatat om mig när dom var ute, vad gullig hon är.

Ja sånt gör jobbet värt att gå till.

Dessvärre hörde jag en del skit från chefen från annan personal, de sura gamla kärringarna, att jag påståtts ha snackat skit inför de boende om nån i personalen. Jag satt verkligen som ett frågetecken inför chefen, för den enda jag snackat skit om är ju just hon... fast inte inför nån boende vad jag vet.. Så vi pratade ut och jag sa som det var att jag blev väldigt ledsen och besviken när hon gett mig fel datum för ansökan och sen anställt en ny vikarie på ett halvtidsvikariat.

-Ja men hon har ju utbildning, jag måste anställa henne före.

Äh bullshit! Hon gör nog som  hon vill ändå. Men i vilket fall har jag ju gått runt och trott att hon hatar mig typ, men så sa hon som sagt att hon tycker jag jobbar så bra med de boende. Kände mig väldigt lättad och nöjd när jag gick ifrån samtalet samtidigt som jag undrar vilka dom där rävarna är som snackat skit om mig.

Ja, alltid roar det någon. Snacka på ni. Jag jobbar bra och det vet jag om.  Avundsjuka har jag varit med om hela mitt liv så vaschegoooooo.! punkt.

Annars har jag köpt mig en dunk med Il conte idag. Smakar galant här i min ensamhet. Var på grymt bra humör i morse. Började dagen med Ted Gärdestads samlingsplatta, jag har blivit förälskad i den. Man blir så glad. Sen fortsatte dagen av ett intensivt fjortisbråk mellan mig och en polare, eller snarare x-polare- säger man så? För ja, jag tror faktiskt det är slut nu.. 

Sen har det övergått i glädje igen och todeli-li-loo för mig själv, lite vin, lite överbliven pizza från besök hos Jenny på Kvarnbergsplan igår, lite nachochips och vitlöksdip och några glas vin till. Så trevligt man kan ha det för sig själv. :)

Orkar inte bry mig mer just nu, trodde jag brydde mig om genom att berätta, men tydligenär jag, en slampa?

haha. mm verkligen. ;-)

I´m a slut, and I´m proud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0