Dunderparty.

Ibland blir man motiverad, trots de uppfuckade idealen. Jag bekämpar min trötthet och kom faktiskt iväg i fredags och tränade. Gick en kvart till gymmet, tränade, sen gick jag till Skanstull, shoppade en ny läcker klänning eller tunika inför kvällens stundande fest och en present till Ola.

Ibland blir man peppad och på självsäkert humör. Det blev jag av träningen, att jag tagit mig dit, efter ett nytt klädesplagg och en promenad hem. Efter en toning i håret och min nya frisyr som jag lockade med locktången som legat orörd de senaste fyra åren typ. Fan vad läcker jag blev.

Drog till Ola på fest, vilket jag trodde som vanligt skulle vara en liten fest med typ lite chips och nån polare där, men hej, när jag kommer dit så är Olas nya flickvän där, hennes mamma och hennes systers bror eller nåt. Olas mamma och syrra och sen bara vräkte det in med en ovanligt kulturell och trevlig blandning av människor. Ola fyllde 31 och hade fixat dunderparty med massor av god mat, alltifrån toast med kräftstjärtar och romröra, till rostbiff, pastrami, mimosasallad, rökt lax, kalkon, potatissallad m.m Sen fanns självklart vin, öl, sprit i massor. oj vilken fest. Det här var Olas 30-årsfest helt klart och inget annat. :) Eftersom han när han fyllde 30 tog en lugn kväll med Daniel så ansåg jag att det här, även om det var ett år senare, var den fest som borde hållits för ett år sen, men här var den nu, och den var grymt lyckad! Tack Ola!

Där fanns människor från Ecuador, Uganda, Turkiet tror jag, Thailand och Sverige. Ja en himla trevlig blandning av olika kulturer iaf.

Träffade Charlie också från Östersund och den tiden när jag hängde mycket med Ola då, det var kul. Allt var kul!

Olas tjej Erica och hennes vän Maureen var supertrevliga och det visade sig att vi varit på samma fest i midsommar och att Marueen är tillsammans med Jens i Hoffmaestro, världens bästa gungigaste grupp som senare kom och spelade live för oss med gitarren och en pall som trumma efter en spelning på Street i Hornstull. Dom är så grym. Vi dansade hela kvällen och jag lärde mig salsa också, vilket var skitkul.

Frågade seriöst John i Hoffmaestro om dom inte kan komma och spela för mig när jag fyller 30 till sommaren. Tror att det lät som ett ja, det vore fruktansvärt bra. Jag blir så glad av deras musik. Maureen sa om inte annat att hon bara säger till Jens, bandets "huvud" så kommer dom. =) Låter som hon har pli på karln sin. www.hoffmaestro.se är adressen för dom som är intresserade. Har bara hört dom live med gitarrer, trumma och ritsch-ratsch, och på hemsidan låter det inte som på festerna jag hört dom på, men se dom live nånstans på söder ni som har möjlighet. Lycka!

Råkade dra till Gullmars istället för hem nångång vid 3 och fick både taxi betalad och trevligt sällskap den natten. ;-) Inte helt fel.

En underbart trevlig fest, med mycket nya människor, inspiration, glädje, dans, god mat- u name it! + en liten bortamatch då. he he

Tack åter igen Ola, och tack till alla andra som tror på mig och min framtid.. Jag lovar att jag ska kämpa, jag ska skriva och jag ska bli nåt.

En vacker dag ska jag visa er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0