Pallen på ballen.

Jag skulle verkligen ta det lugnt i helgen. Inga pengar å trodde inte jag var sugen på alkohol heller.. men men, så fel man kan ha.. haha

I fredags fick jag ett mess på jobbet av Sirpa som satt på Fyrskeppet och käkade med Fredde å Andreas. Hon ville jag skulle komma förbi, så jag kom förbi, dom bjöd på öl, sen drog vi hem till dom å drack vidare. Det blev inte bara en drink, det blev ofantliga mängder.. Rött vin, Kahlua, Baileys och Bacardi cocos med sprite.. Sirpa gick och la sig, och jag satt kvar på ballen med grabbarna. Vi drack, snackade å hade trevligt tills Andreas började diskutera huruvida katter ska ha det.. Man ska inte ha katter om dom inte får vara utekatter tydligen. Då blev jag lack och sa att mina katter är innekatter och balkong-katter och dom har det så bra som man kan ha det. Jag har försökt ta ut Kasper men han skrek bara och ville in. INSE, om en katt är född och VAN att vara INNE så är den rädd för att gå ut, och vill inget annat.. Men jada jada, diskussionen hölls lång, och jag försvarade mina hjärtan med mitt liv nästan. ;-) Dom e ju mina barn.

Well. När jag klev upp från pallen på ballen så snurrade det rejält och vi insåg snabbt att jag inte skulle palla att ta cykeln hem, då skulle jag nog inte sitta här idag.. så jag sov över hos Sirpa å Fredde. Roade mig som vanligt med att gömma lite saker här och där i fyllan. Fredde fick en fläkt under kudden och Sirpa fick tv-dosan å en massage-grej under sin. Säkert bara jag som tyckte det var kul.. men rätt kul ändå för Sirpa vaknade å trodde Fredde försökt "nåt" under natten eftersom massage-grejen låg där..haha... så det var rätt skoj.. hihi

Jahopp. Dom bjöd på frulle å färsk ananas, det var svingott, har aldrig ätit det förut, sen cyklade jag vingligt hem.. Det stormade, jag var förmodligen inte nykter än, och jag hade sovit med linserna i, samtidigt som jag har jordens pollenklåda i ögonen, vilket inte var så kul. Var tvungen att kliva av cykeln sista biten för jag såg knappt något, och det blåste damm och grus som satan in i ögonen.. uiii.

Kom hem, käkade lite mer, vilade, sen var det dags igen tydligen.

Var inte meningen att gå ut, absolut inte med min ekonomi, men jag tog med en K2 och det lilla jag hade kvar i min tetra rödvin och åkte till skanstull till Malena, Jenny å Anna. Vi drack lite där och hade trevligt sen såklart blev det utgång på Bullen -av ekonomiska skäl- bara garderoben som kostade och jag köpte typ en öl har jag för mig sen blev jag bjussad på några. Hade skitkul, på slutet dansade vi alla, och Dan å Clarence kom dit också, samt Annas kille Fabian.

Skitkul helg faktiskt måste jag säga!

Nu ska jag ta en macka till å vila lite. Helt färdig här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0