jävla kärring.

Gå aldrig på RFSU:s ”drop-in” på onsdagar kl 15-19 för du får troligen sitta där som mig i minst två timmar innan du ens kommer in till en barnmorske-kärring som heter Eva Lidman. Totalt störd kvinna med antydan till mustach som gärna vill göra en muttöppning helllllst.

Jag ville inte göra en undersökning idag, men kvinnan insisterade typ, men jag vägrade. Jag har nyss varit å tagit cellprov, dessutom har jag mens och jag var skitgrinig och trött efter att ha suttit i ett väntrum med 25 st till i ett jävla strålkastarljus i över två timmar utan mat. Så tack, men nej tack. Man kan ta ett klamydiaprov enbart genom att lämna urinprov.

-Å det vet du bättre än jag som är barnmorska menar du?
-Näe, men förra gången jag var här lämnade jag bara urinprov och det gick bra.
-Ja, men vi gör så att man tar både urinprov och ett prov från livmodertappen.
-Näeee, sist så gjorde jag inte det!!!!!! och jag vill inte idag för jag har mens, jag är trött, jag har nyss gjort cellprov. Dessutom står det på eran sida att ni gör urinprov om man vill, och , eller undersökning.
-Står det så i några av våra papper?
-Jag vet inte vart det står, men det står på nätet!
-Men det är myyyyycket säkrare om du gör en undersökning.
-Ja men nu är det så att jag inte tänker det idag!!!!!!!!


PUNKT!! Vill du så gärna gräva mutta så gör det på dig själv för helvette!

(Jävla kärring)

-Hur kommer det sig att du vill göra klamydiatest? Har du haft oskyddat sex?
-Ja tydligen har jag väl det eftersom jag vill göra det.
-Har du svårt för att skydda dig?
-Näe, men det har inte blivit så...
-Varför inte det då?
-Men du behöver inte dra allt det där, jag VET allt redan, det är väl därför jag gör ett test.................

å vid det laget var jag så jävla grinig att jag höll på att smälla av å smälla till kärringen på käften.

Fick iaf mitt recept på ”pök-pillrena” å gick sen därifrån.

Förklarade även att man blir lite lätt grinig av att sitta å vänta i nästan 2½ timma i ett sånt jävla UPPLYST rum så man får ont i huvet.

Hon skulle kolla upp belysningen, och jag tackade för mig och gick.


Jävla kärring.


Kommentarer
Postat av: eva-maria

Hej du!
du har verkligen blivit väldigt illa bemött. tråkigt att det blev så. självklart är det bra att du tog ansvar och ville testa dig.
som barnmorska bör man vara lyhörd och om patienten inte vill undersökas kan man gott försöka förstå varför det kan vara så. mens kan vara en orsak (men där är det mer obehagligt för patienten än för barnmorskan - tänk vad mycket blod det kan vara vid en förlossning, lite mens är inte alls jobbigt för en barnmorska), att man har ONT vid mens och inte vill bli pillad på kan vara en annan orsak.
som du säkert förstår av mitt inlägg är jag barnmorska själv... min erfarenhet är att det finns väldigt många anledningar till att en kvinna inte vill bli undersökt, tidigare dåliga undersökningar kan vara en anledning, dåliga sexuella erfarenheten ytterligare en.

det är sant som barnmorskan sa till dig att det är större chans att hitta klamydia om man tar både från livmodertappen och från urin. men det är bättre att ta ett urinprov än att avstå. det var synd att du inte fick göra det. hoppas du fått möjlighet att ta det där provet vid ett senare tillfälle. lycka till!

e-m

2006-10-24 @ 10:30:24
Postat av: Leopardhonan

Hej E-M. Tack för ditt inlägg. jo jag gjorde visst testet såklart, jag är en tjurig tjej och jag vet att jag kan göra det utan att göra en undersökning, så jag höll på mig och mitt val att inte för dagen göra en sån utan bara urinprov och det gick "bra" ändå.

2006-10-29 @ 20:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0