Diva

Klev upp med solen i morse, eller nä, inte riktigt kanske, men nästan.. Klockan 9:15 var jag vaken å uppe å stressade mig iordning för dagens intervju kl 10. Solen strålade och det var jätteskönt och uppiggande att gå ut och gå den lilla promenaden dit till "nya jobbet". För intervjun gick bra som vanligt och hon skulle bara kolla referenserna så är det klart. Ja bara timvik, men i sommar blir det iaf heltid, så jag mailade och tackade nej till dagliga verksamheten i årsta. By the way så fanns det en jättesöt kille som heter Emil som jobbar där på gruppbostaden.. Bra början..haha.


( Å Saris tänker bara på ♥killar♥ som vanligt... å dagdrömmer sig bort nån annanstans..)


Efter intervjun tog jag t-bananen , ja det ska stå bananen och inte t-banan, för jag kallar den för t-bananen..till city och gick på MegaStore å köpte en Darin-skiva till Wilma som fyller 8 år på söndag. Sen köpte jag även ett coolt skärp som var rosa på baksidan och fram var det gröna blommor som liknadenåt slags kamouflage-mönster och ett silverspänne där det stod Diva med en rosa "diamant" i i:et.

Tog sedan en promenade i solen till gamla stan och tänkte åka hem sen, men då ringde Sirpa som slutat tidigt och hon kom dit så gick vi ända hem. Bra promenad. Igår var jag och Lollo också ute och gick i över en timme. Skönt. Så himla fint väder nu, men jag måste snarast införskaffa ett par rejäla solbrillor för det är så himla ljust ute, och när det blänker mot snön också är det ju ännu värre.

Kom hem, la mig och sov några timmar, käkade middag, kollade Big Brother å lite annat å började kolla på Prison Break när jag kom på att jag ska ta å kolla hur mycket pengar jag har kvar, om jag kanske kunde ta å åka upp å hälsa på familjen lite.. Wilma fyller ju år på söndag så hon skulle ju bli glad om jag kommer och syrran och mamma med. Kollade sj och kattvakt och sen bokade jag en resa från fredag till måndag e.m. sen ringde jag en glad syster som lät väldigt glad över att jag kommer, och en glad mor. Kanske ska meddela pappsen också att jag kommer så kanske han vill åka till syrran nån dag i helgen å säga hej också. Skulle ju vara kul att träffa alla när jag ändå är "hemma".

På tisdag nästa vecka, dagen efter jag kommer  hem från norr så blir det intro på nya jobbet gruppbostaden. Ska bli kul!

ciaoo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0