Längtar.

Nej kära syster, det var inte min mening att lägga allt på dig, att lägga några som helst bekymmer eller skulder på dina axlar. Det enda jag skulle vilja är att på något sätt försöka få dig och andra att förstå saker som ni inte själva går igenom, och jag förstår att det är svårt att förstå något man inte varit med om själv, men snälla, åter igen, försök för min skull!

Var iaf på apoteket igår så inatt sov jag iaf, vaknade vid 11, slog på tvn, tänkte att jag skulle vakna till då, men efter ett tag tog jag av mig glasögonen och somnade igen. Klev upp efter 16. Trött som få. Har de senaste dagarna undrat om jag kommer att klara av att jobba hela helgen. Ska jag sjukskriva mig, eller ska jag jobba? Ska jag jobba eller ska jag sjukskriva mig?

Jag måste jobba, måste försöka. Har kämpat hela vintern och tänker kämpa lite till. Inte för någon annan, inte för vad du därute tycker, utan för min egen skull.

Jag måste försöka skrapa ihop lite pengar och lite ob så kanske jag lever bättre sen. Vet fortfarande inte om jag får fortsätta jobba och stämpla upp, har kollat in på min sida hos a-kassan men det står inte att mitt senaste arbetsgivarintyg har kommit in. Blir lite orolig. Skrev ett mail så kanske har jag fått svar om jag har tur.. Därför kämpar jag nu i tron om att jag kanske inte kan fortsätta, men jag hoppas det, om jag orkar. Men snart är julen här, och då är det snart januari.. Det känns lite lättare, då komme snart våren, de kvittrande fåglarna och löven spricker ut. Då kommer jag må bra igen.

Längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0