Shopping + 20 000 tack!

Hej!

Jag skall nu berätta varför just jag skulle behöva få en personlig shoppingdag och kläder för 20000:-.


Det började när jag var väldigt ung, kanske i tonåren. Kände mig deprimerad, trött och helt utan energi om vintrarna, ville för det mesta sitta inne och bara vara med mig själv.


På gymnasiet skolkade jag en del för att jag helt enkelt inte orkade ta mig upp de första lektionerna av ren trötthet.. då trodde jag min depression och trötthet berodde på min mors problem med alkoholen och pga att vi haft mycket bråk i familjen, men nu när jag är 29 år har jag själv listat ut och fått konstaterat av min läkare att det är S.A.D; seasonal affective disorder, dvs årstidsbunden depression.


Detta påverkar mig så att jag på vintern blir deprimerad, till viss del osocial och energilös; att diska kan vara ett dagsverke vissa dagar.. Det som även utmärker S.A:D är extrem trötthet och det betyder att du sover mestadels av dygnet och är bara vaken några timmar per dygn. Det är hemskt. När du är vaken får du ett enormt sötsaks och kolhydratsbehov, så när jag väl är uppe vill jag bara äta, och det får mig ännu mer deprimerad för då går man upp i vikt, får inte på sig några kläder, och dessutom har jag varit sjukskriven flera vintrar nu, och har därmed inte haft råd med kläder med den lilla summan jag erhåller från försäkringskassan.. Under ett år köpte jag nog inte ett klädesplagg. Det är katastrof!!


Nu är det sommar, och jag mår helt okej, har sommarjobb och har tjänat hyfsat med pengar i sommar. Nu när jag väl kan shoppa hittar jag ingen energi eller ork de få dagar jag är ledig, det säger bara stopp. De kilon jag lagt på mig i vinter sitter där och jag tycker inte jag passar i nånting längre. Vet inte vad som är inne eller ute, känns som jag tappat lusten och inte vet vad jag klär i längre heller, och jag oroar mig för hur jag ska må igen när oktober närmar sig.

Dom här åren med depressionen tar kål på mig, jag orkar inte. Kände mig så snygg när jag var yngre, men nu har jag helt tappat livsgnistan, lusten, glädjen.. och har inte heller haft råd de få dagar jag känt lust igen.


Snälla hjälp mig tillbaka så gott det går, jag skulle verkligen vilja få de 20 000 kronorna, den professionella hjälpen och lusten att leva igen som en snyggare Sara...



Bifogar två bilder på tråkiga mig..

Mvh
........


Kommentarer
Postat av: titti

tycker du ska flytta utomlands under den mörka perioden. ska jag själv göra, hitta nåt jobb o fortfarande se solen fast den lämnat sverige.

2006-08-16 @ 06:50:38
Postat av: Anonym

många som säger det.. men jag vill nog bo i sverige trots allt... känns tryggast här.. å ha någorlunda nära till familj å vänner..

2006-08-20 @ 04:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0