Värme

Wow. Fatta, jag är uppe och klockan är nu 9:14 och tro det eller ej så klev jag nog upp vid 7:30.

Drog ur sängen och började tvätta och diska å dona. Käkade lite frulle å nu sitter jag här.. Tänkte just säga att man ska inte sätta igång datorn om man ska ha städ-dag.. det går aldrig bra, för då fastnar man.. Men om jag ska bädda rent så måste jag dammsuga, så är det. Så det blir nog dammsugning, ut med sopor och återvinning och tvätt å grejs. Skönt när det är gjort, fast jag hatar att dammsuga, jobbigt å tråkigt.. till skillnad från min syster som varje dag tillber sin dammsugare.. typ. :)


Har knappt sovit på en vecka nu. Gått intro och legat och tänkt på all information, all personal och de boende. Somnat i snitt kanske runt 4 varje morgon.. jävligt jobbigt. Så idag tänkte jag försöka bli riktigt trött å vända tillbaka dygnet.


Jobbade mitt första pass igår och det gick jättebra. Vi var bara vikarier för de ordinarie var på planeringsdag. Pappan till den tjejen jag jobbade med kom och hälsade på också. Hade hört vice versa av chefen om honom, att han är så frågvis och så, men jag tyckte han var jättetrevlig och verkade verkligen så mån om att sin dotter ska ha det bra. Han sa dessutom att det var trevligt att träffa mig och att det var kul att det kommit en sån bra tjej dit. Det värmde!


Igår var jag rätt trött när jag kom hem. Såg som vanligt Lost och Invasion, dom klart bästa programmen på hela veckan, sen såg jag såklart mitt inspelade Big Brother och irriterade mig som vanligt på den total-falska Gabbi.. USCH. vilken äckligt hemskt tråkig och falsk människa säger jag bara..

Efter det lade jag mig för att sova och låg och tänkte på hur mycket jag gillar att jobba med människor. Det är så himla givande att komma hem och känna att man gjort nån annan glad och underlättat deras vardag. Man får så mycket tillbaka. En glad min, ett skratt, en kram, en hand i min. Dom är så goa helt enkelt.

Värme.


Nä. nu ska jag städa vidare så det blir gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0