Vinterdepression. S.A.D. Utmattning.

Ligger fortfarande i sängen i mörkret. Inte lust med något. Inte ork. Ångest. Det är inte ens lockande med mat, så igår sket jag i middagen. Gurka och chips och lite dip plus lite godis blev middag. Men åt mest för att äta. Det var knappt gott. Kände inte ens nån glädje över att titta på Idol. Funderar på att äta massa lugnande och sova vidare till imorg. Eller helst till mars.. Så mycket tankar och funderingar kring jobbet också. Orkar jag det här? Min kropp skriker nej just nu. Färre personal och fullspäckade tiotimmarspass. Fattar inte hur fan dom fasta i personalen tänker? Vi har nog med utbrända, inklusive mig. Även om jag "bara" jobbar halvtid. Det är heltid för mig. Orkar inte. Känner mig sjukt nära sjukskrivning heltid. Gråter. Lite mer ångest. Saknar Selma. Oerhört mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0