smittadavnåtjävlavirus.nu

Här på bloggen har det inte skrivits mycket som ni märker- däremot har det hänt mycket- iaf för att vara mitt liv.

Cindy har haft semester så har träffats lite mer än vanligt. Några promenader och ölkvällar i sommarnatten, men så mycket mer har vi inte hunnit med. Veckorna går fort och det är helt sjukt att det är mitten på Augusti snart.. :-( M har varit här så gott som hela tiden med mig så har myst och umgåtts med honom. Varit på Iris med arbetsterapeuten och gjort veckoplaneringar. Haft syster och Wilma på besök med Gröna Lundbesök, en titt på Pride m.m.

Tre veckor med "aktiviteter" varje dag, och ofta alldeles för många timmar i sträck, precis som jag inteee ska göra, men impulsdriven som jag är så funkar jag så, något jag måste jobba på rejält, att försöka få in rutiner på nån timme per dag bara när jag ska göra saker, ta det steg för steg. Jag vill så mycket men har inte ork till det och det är det jag måste inse- fast det är svårt! :( Mina "aktiviteter" kan handla om sånt som är småsaker för andra, t.ex att diska, tvätta en tvätt, dammsuga, åka och handla, slänga saker, rensa, fylla i veckoplaneringar m.m. och jag tar dag för dag. Har svårt att se hur jag ska kunna få in rutiner från ett papper (som jag visserligen fyllt i och planerat själv men..) då jag hatar allt vad rutiner heter, hatar ett sånt liv, ungefär ett nine to five-liv, det passar inte mig och säkert inte heller många andra med ADHD. Men antar att jag får ge det en chans tills jag börjar "komma igång" igen med en mer normal vardag och då jag fått mer energi..

Tjjjaa, det var väl det ungefär för tillfället. M har smittat mig med förkylning så jag har jätteont i halsen och vräkt i mig vitlök så jag snart spyr.. legat och vilat mest igår och idag, men ikväll har jag iaf lagat mat och diskat och fått liiite gjort. Hoppas jag inte är lika hängig imorgon och att den här skiten går över.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0