080808

Idag är en festlighetens dag i Stockholm, 080808, 08-ornas dag, och det fick jag nyss reda på.. GAH!!  Står väl i alla tidningar, men eftersom jag varken prenumererar på morgontidningar eller har varit utanför dörren idag och sett nån affish eller Metro överhuvudtaget, så visste jag alltså ingenting, förräns två timmar sen.. 

-Tja! Vad ska du göra ikväll?
-Hm, inget, tänkte kolla på Arkiv X, nya filmen, som jag laddat ner.
-Men, det är ju 080808 idag..
-Jaha, och?
-Stockholmarnas dag..08:ornas dag!

och där ramlade min polett ner.. när två olika killkompisar började berätta om vad som händer idag.

Det är inte lätt att vara blond igen ;-) Men hur skulle jag vetat?

Men kvällen har bara börjat, och den är inte slut än. Vet inte om jag ska orka försöka få tag på nån som vill följa..
 
C kan inte, för hon har jobbat dubbelpass idag och ska upp imorgon på grönan med killen å hans systerbarn.. P är på väg hem från ösund med bussen, så hoppet ligger på att hon ska bli sugen på att hänga med ut en sväng. Finns självklart andra jag kan fråga, men jag känner mest för att gå med nån som jag känner väl, och som älskar att dansa, och det gör både C och P. (CP! haha)

Stureplan kommer spärras av, och bilda ett stort stort ute-dansgolv med ljuspelare, och sprängfyllda högtalare som fylls med musik mixad av inhyrda internationella dj:s. Fattar ni vilket party det innebär för oss som älskar att dansa!!? Det har skinit upp här i Stockholm ikväll, kvällen till ära. Det har varit pissväder hela veckan. Ödet?

Känns som man bara måste gå, för den här kvällen kan man inte missa, eller?

Vi får se, vi får se.

((Jag rapporterar senare om jag tog mig ut eller om det blev The X-files-I want to believe...))

/888

Kommentarer
Postat av: Smulan

Fan vad kul =)

2008-08-08 @ 21:57:34
URL: http://smulanspassioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0