I ain´t good looking but I am Nice..

Sådär ja. Var på mitt första intro-pass igår och det var ju inte så tokigt. Fick dessutom gå bredvid Emil den fine.. så det var ännu trevligare. En gammal dam med downs syndrom blev svartsjuk och började gråta under middagen för att hon tyckte att ”Det är min Mille!” som hon kallar honom.. Men sen efter nån timme så kom hon så sött och höll om mig och sa att jag var ju ”en gullig tjej” och skulle hela tiden sitta bredvid när jag var i servicerummet. Go gammal dam till sist.

Så det var trevligt. Nästa intro har jag på måndagmorgon.

Idag sov jag länge, kände mig skittrött å seg, hade nog kunnat legat hur länge som helst men till slut masade jag mig upp, tog en dusch och tvingade mig till Globen Shopping en sväng. Gjorde ett tappert försök att shoppa något snyggt i klädväg, men misslyckades som vanligt när jag insåg att fläsket hänger ut alldeles för mycket och att det är mycket roligare att handla mat.. så det enda jag handlade blev på Ica och det enda nyttiga var väl några tomater typ, sen resten ja, iofs inte såå onyttigt, men cola light, lättmjölk, filmjölk blåbär och hallon, purjo, bacon å lite god kattmat till kissarna, ja, det är ju ändå helg, så dom måste ju oxå få något gott.

Gjorde en smaskens pastasås när jag kom hem som jag varmt kan rekommendera även för den lätt okunnige i köket..

*Fräs ett paket bacon i bitar krispiga och lägg fräs sen en hel purjo
*Häll i creme fraiche + lite tomatpuré, eller färdig sweet chili creme fraiche
*krydda med peppar och pressa i en vitlöksklyfta eller två, ev salt, men oftast är baconet tillräckligt salt,

FÄRDIGT!

(just i fan också, jag hade ju en sån här snuskigt god vitlöksbaguette i frysen som jag glömde.. hade ju varit smaskens till... )

EH ja, nä, ja men ni fattar, blev inte sån bra recept-beskrivning kanske..haah. men GOTT är det iaf!!

Vad ni ska ha till en pastasås jag det kan ni ju försöka lista ut.. mOA HA HA. vad kul jag är ikväll.
Börjar bli trött antar jag, igen.. trött trött trött.. SSSZZZzzzz

Nå väl. Imorgon ska jag kanske försöka få med mig nån villig till Kellys, ett mission som nästan är omöjligt fan, varför är det bara jag som vill sunka mig där?? *Me like Kellys ju*

Bajs bajs

*Förresten, den som vill kolla in feta mig och smala Lollo på vimmelbilder från förra lördagen är så välkommen att titta in på http://www.bluemoonbar.se ;s vimmelbilder Stockholm 25 mars.

*I ain´t good looking but I am Nice*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0