Fett..

Daterat: Igår kl 03:47Läst: 8 gånger
 
 
 
Jobb jobb jobb, å mera jobb. Ja man ska kanske inte klaga. Men nu när jag kom ikväll och skulle jobba natt så såg jag att jag är uppskriven på natten mot söndag också.. hur ska jag orka? är säkeeer på att jag inte tagit på mig den natten, för isf jobbar jag tre hela helger i rad, och det blir lite väl mycket även för mig.. Fredagen vet jag om, men lördag.. tror bara hon skrivit upp mig för att det är svårt att hitta nattpersonal..

Ska ringa henne imorgonbitti å säga att antingen tar jag den här helgen, men då blir det inget midsommar, eller så jobbar jag midsommar å skiter i denna.. för båda orkar jag inte, jag har redan över heltid nu, så nåt liv ska jag väl också ha.. Och det tyckte hon också när jag erbjöd mig i morse att jobba midsommar.. att jag måste ju ha nåt privatliv också. Jo, men jag är sån och kommer alltid vara kanske tills jag har en kille eller så, jag skiter i alla ”högtidsdagar”.. för de rör mig inte i ryggen faktiskt. Jag har ändå aldrig några speciella planer, å alla ska säkert sitta å hålla handen med killen sin så.. ja, då kan jag lika gärna jobba å få storkovan på köpet. Jag har redan en FET lön att inhämta i juli.. så den kan ju alltid utökas med en storhelg till.. sitter nog fint på mitt sparkonto sen, eller varför inte på mitt spenderarkonto. :)

Dessutom så frågade chefen imorse om jag var inskriven på Af, för hon hade nämligen ett långtidsvikariat på G här från september till januari.. Det vore ju trevligt. Bra att man får uppskattning för det jobb jag lägger ner och gör här.

Nu ikväll när jag kom så fick jag höra också att min fisk vart succe idag. Trevligt värre med tanke på att det är första gången jag lagar fisk och tänkte nästan göra nåt annat för jag inte visste hur jag skulle göra.. Men efter en röra med krossade tomater, aivar relish, lök, vitlök, matlagningsgrädde, oregano å andra kryddor, in i ugn, sen ut igen, på med lite skivade tomater å ost å in igen.. Å MUMS vart det. Kul att höra!

Jaja. nä fan vad trött jag börjar bli här, ska bli skönt att vara ledig imorgon. För tisd-onsdag då jobbar jag natt igen, å sen även fredag och kanske kanskeee lördag.. kommer vara totalt slut på söndag isåfall det är ett som är säkert.. Börjar redan känna mig halvslut, jag är väl inte van än att jobba så mycket..

men men. lönen kommer å den blir niiiiice. Sen kan jag unna mig allt jag vill ha, nästan iaf.. :)

Sov gott alla glada, själv ska jag vara vaken i 3½ timme till innan man får sova

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0