Utbränd

Önskar jag nån gång bara kunde älska mitt liv. Känner mig så jävla utbränd. :-'( 

V i l l jobba mer. Tycker det är så himla kul. Men jag har verkligen kämpat sjukligt mkt i december för att ens orka 57,5 timmar. Och att fungera i vardagen är bara att glömma.. Räknade ut igår och slog ut antal timmar på dagar jag jobbat. 2,3h i snitt per dag, 57,5 under e n månad. Den här förkylningen har slagit ut mig helt. Och dum som jag är jobbade jag torsd och fredag för att ordinarie personal också är sjuka. Ville vara snäll- samtidigt som jag behöver få in pengar för att klara av hyra och mat- så jag måste helt enkelt jobba. Får ingen a-kassa. Skulle vara underbart att få bli helt självförsörjande igen. Att ha råd med något extra utan att behöva röra sparkontot nån endaste gång t.ex. (Dock är jag otroligt tacksam att jag har ett, annars hade det aldrig gått ihop.) 

Vill må bra och vara lycklig. Vill inte ha all jävla skit i huvudet och kroppen. Kan säga till er därute som klagar på småsaker- var glad om du är förkyld i en vecka, har magsjuka två dagar eller bekymrar dig över magfläsk och rynkor- depression, ångest, stress och utbrändhet är inget att leka med! Dessutom tar det å r att återhämta sig och blir jag sjuk fysiskt tar det en månad för min kropp att återställa mig och hämta igen mig. Ibland längre. 

Vintern är extra tung då jag är extremt mörkerkänslig, lättirriterad, utmattad och låg. Har t.om funderat på att lägga in mig vissa dagar. Stänga av a l l t. Bara vila, äta regelbundet och sova. Stänga av omvärlden för en stund.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0