De välbärgade politikernas planer tär på mig!...

Tack kära välbärgade politiker!

 Skojar dom? Ett SL-kort borde kosta en femhundring-max-inte ett öre mer! Fler människor har då råd att åka och plankningen skulle minska!! Hur ska vi som
inte jobbar heltid ha råd? Arbetslösa, vi med sjukpenning? Socialbidragstagare, pensionärer etc får aldrig högre "lön" fast mat, kläder och kollektivtrafik m.m ständigt stiger i pris!! Vi får sänkt ersättning ju längre vi är sjuka. 

Personligen isolerar detta mig. När jag är ledig och skulle vilja åka till vänner, handla billigare mat, ta en tur till en annan stadsdel för att se något annat än Globen- så känns det helt enkelt för dyrt. När jag väl åker måste jag stressa för att hinna tillbaka eller byta på samma biljett inom 75 minuter.

 Stress är inte bra för mig, som bl.a är delvis sjukskriven p g.a utmattningssymtom, stress och ångestproblematik!! Därför skapar detta ännu ett hinder för mig i min väg för tillfriskning! En o m ö j l i g h e t för mig och många andra- och ännu en svårighet! (Som om vi behöver fler svårigheter i våra redan så utmattande vardag!?) 

Att isoleras på grund av att jag inte har råd med kollektivtrafiken- som utgör hela staden Stockholm- är inte bara förjävligt- det gör mig och många andra med psykiska sjukdomar ännu sjukare- vilket i slutändan resulterar i att samhället får betala mer- för att faktiskt försäkra mig då jag behöver längre sjukpenning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0