Fattig?- nej tyvärr, vi vårdar bara rika!

Idag tänker jag medverka till Alliansens undergång!!!!

A L L A ska ha rätt till ett värdigt liv oavsett om du är fattig eller rik!! Alla ska ha rätt till likadan vård och omsorg oberoende av storleken på ditt bankkonto! Ingen som är svårt sjuk i t.ex cancer ska bli utförsäkrad och tvingad att jobba!!

Visste ni att exakt nu i dagens Sverige 2014, så markeras olika boende efter "rang" i dokumenten på vissa sjukhus!? Anledningen är att exempelvis en advokat ska prioriteras av vårdarna före t.ex någon som arbetar som städare..!? Det är så äckligt så det ryker ur näsan på mig! Är det så här ni Blå själva vill bli behandlade när ni hamnar på sjukhus eller äldreboende?

Om ni seriöst tycker att en rik person är värd mer än en vanlig arbetarSvensson, och skall vårdas och behandlas annorlunda, är det väl lika bra att införa slaveriet igen också!??

Jag skäms! Och förlåt men jag skäms för dom som 2014 röstar blått. Som inte tänker längre än näsan räcker... Alla partier har både gott och ont, men det här räcker, och har alltid räckt som anledning för mig för att välja bort blått! Nån måtta får det vara. Vi lever i Sverige- och året är 2014! Jag vill inte stå för den här ojämlika verkligheten iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0