Till alla föräldrar där ute!

http://mobil.dn.se/insidan/att-fa-en-diagnos-var-en-lattnad/?brs=d


Till föräldrar med barn som har eller misstänks ha neuropsykiatriska funktionshinder- gör utredning så fort som möjligt för barnets skull!

Jag är en av dom som gick i trettiotre år utan att fatta varför jag känt mig så annorlunda och missförstådd. Varför jag har så svårt för att fokusera och läsa en bok. Varför jag har så dålig tidsuppfattning och varför jag lätt hamnat i konflikter. Varför jag fungerar bäst på kvällen och natten. Varför jag alltid viftat på tårna eller bitit sönder nagelbanden.. och det har ofta varit en kamp mot samhället och vänner. Nu har jag all möjlighet att försöka jobba med mitt funktionshinder och hitta lösningar som funkar för just mig. Att förstå att jag inte rår för vissa saker jag gör och att även mina närmaste kan ha förståelse.
Det är din skyldighet som förälder att göra en utredning även om det känns för känsligt. Du gör den bästa tjänsten för att ditt barn ska få en fungerande framtid med rätt verktyg och samma möjligheter som alla andra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0