Nya jackor!

Gick in på Stadium härom kvällen och provade två jackor. Har insett att jag måste ha en "fritidsjacka", vindjacka, när jag är ute och går. Har ingen sån överhuvudtaget. Har en höstjacka jag haft i evigheter och en vinterjacka som jag haft.. hm..i säkert 7 år.. om inte längre, som jag knappt kan stänga. Dags att köpa jacka då kanske!? Har inte blivit av då jag tycker det är svårt att hitta jackor.
 
Gjorde slag i saken nu och köpte båda två på stadiums webshop. Lika bra att slå till. Dunjackan var sååå himla skön och lätt. Väger nada. Vindjackan satt bra över ryggen, vilket jag brukar ha problem med då jag har långa ben och kort rygg, så så fick det bli. Nu ser jag fram emot att få gå ut och gå i dom! :) Idag är jag dödstrött och har ingen lust med nåt. Borde gå ut istället för att sitta här, men det tar emot.
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Nu ska jag inte vara sådan, men du har ju tidigare skrivit att du inte tycker att man ska använda päls osv....dun är väl litet samma sak?

Svar: Får hoppas den inte passar då, för nej, helst vill jag inte köpa dun heller. Provade strl 40 i butik som var för liten, så chansat på en 42:a- det märks om den passar eller ej. Vore bra om den inte gör det, för nu får jag dåligt samvete. :-(
SarisLeopardis

2014-01-14 @ 12:36:18
URL: http://skalfynd.se
Postat av: Saris Leopardis Her self

Fy fan vad jag känner mig dum nu! Helt ärligt så tänkte jag inte på det! Usch! :( Var inne sista kvarten i en stadiumbutik. Såg dom där tjocka dunjackorna med pälshuvor och tänkte på det.. Men så provade jag den här- den är så lätt- vet inte om det var därför jag inte reagerade. Den heter ju till och med dunjacka. Herregud!! Snacka om impuls-blåst jag är! Helt korrekt- det är nog inte heller en bransch jag vill stödja. Men jag äter fortfarande djur, och jag har dåligt samvete över det varje dag faktiskt. Det enda rätta vore väl att bli vegan och då kan man inte ens äta mjölkchoklad, inte gelatin m.m. Kanske i framtiden. Väldigt mycket man måste tänka på om man ska vara helt "djurfri"..
Hittar inte jackan på stadiums hemsida, den är nog slutsåld, men ska kolla upp vad jackan är gjord av när jag får hem den. Får hoppas den inte passar då, för nej, helst vill jag inte köpa dun heller.

Det märks att jag är trött. Galet trött. :-(

Är du vegan nu? Minns du sa du skulle bli det. Äter du choklad?

2014-01-14 @ 21:54:44
Postat av: Linda

Menade ej att ge skuld.
Förlåt:(
Jag äter inte ägg, eller mjölkprodukter, godis och annat
med gelatin slutade jag med för flera år sedan.
Finns mjölkfri choklad:)

2014-01-16 @ 10:56:11
Postat av: Saris Leopardis Her self

De e lugnt.

Men du äter ju Marabou saltlakritschoklad!? Det är ju mjölk. ;-) Fyy dig Linda! :)

2014-01-16 @ 18:13:33
Postat av: Saris Leopardis Her self

Vanlig ost kan man väl inte heller äta om man är vegan? ;-( s

2014-01-16 @ 18:14:49
Postat av: Linda

Jag äter inte vanlig ost, sedan 3-4 månader har jag plockat bort ost och även mjölkchoklad:)

2014-01-16 @ 18:25:11
Postat av: Saris Leopardis Her self

Bra jobbat!

2014-01-17 @ 16:39:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0