Solförmörkelse i min kropp.

Ja vad grinar jag för? För att jag får börja om med a l l t ifrån början igen från o med idag. Allt som jag kämpat för att komma igång med är borta. Alla kompisar och Iris är borta nu. Att ha något som motiverar mig som jag m å s t e göra, som får mig att vilja kliva upp på dagarna. Rädslan över att jag hamnar i en riktigt djup depression utan lust att göra nånting. Jag är extremt känslig som person och även om det förhoppningsvis löser sig så känns det riktigt t u n g t idag. Träffa läkare, ny psykolog, ny kontakt med försäkringskassan. Papper hit och dit. Att gå och oroa sig för om jag ens får godkänd sjukskrivning och pengar att leva för. Dessutom kommer inte min läkare att komma tillbaka från sin semester förrän den 29 juli.. och Fk har en handläggningstid på ca 4 v eller längre, det är ju semestertider nu. Jag är ledsen att jag inte funkat så som alla andra under alla dessa år- tro mig. Jag vill ju inget annat än få ork och att kunna jobba snart nångång men det funkar inte just nu. Jag får så lov att acceptera att det är så helt enkelt, och alla runt omkring mig. Försöka hitta glädjen i nånting annat i vardagen och det är svårare än vad ni tror!

Just idag vill jag bara ha en kram, kärlek, förståelse och stöd! Och just nu tänker jag lägga mig och försöka sova några timmar till. Väldigt trött av alla känslor.

Kommentarer
Postat av: Linda

Pisskuk rent ut sagt!
DEt är så sjukt att DU ska få lida för att det är "semestertider", det är ju inte så att du själv valt att bli utförsäkrad och allting.

Blir så jävla arg och matt för jag vet hur det är att kämpa mot de där jävla myndigheterna.

Hur kommer det sig att du får ny läkare och psykolog, kan du inte gå till de gamla som känner dig...känns ju som det vore det bästa tycker jag...?

KRAM

2013-07-09 @ 10:49:58
Postat av: Saris Leopardis Her self

Jag får ingen ny läkare, jag väntar på att hon ska komma tillbaka från semestern. Ny psykolog har jag själv bett om då jag inte tycker det funkar med min nuvarande. kram

2013-07-20 @ 19:49:47
Postat av: Linda

Men vad är planen? Af funkar ju ej för då "måste"
man ju vara 100 arbetsför...
Är det den där skiten med 3 månader hos af igen då man
blir utförsäkrad och de ska testa vad man orkar typ?

Isf kanske du kan komma tbx till Iris?

Om du blir sjukskriven, se det INTE som ett nederlag utan som
möjlighet att hela dig och komma fram till vad du har rätt till..

Och jag VET hur jobbigt det är att behöva kolla upp saker då man mår piss. Kanske Cindy kan hjälpa?

Kram

2013-07-27 @ 22:23:10
Postat av: Linda

Hoppas du fick en kram förstående & stöd då du behövde:)

2013-07-27 @ 22:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0