James wellbeloved

I´m back!
 
Ja, det var iofs en vecka sen snart jag kom hem ifrån resan- men jag har ännu inte återhämtat mig. Trött som ett as. Ska jag åka vintertid utomlands har jag insett att två veckor är det som behövs hädanefter. En vecka blir för kort tid. Första dagarna är jag så trött så jag knappt orkar annat än vila och äta, sen är det bra i några dagar och jag har hunnit acklimatisera mig, preciis för att sen bara åka hem igen. Och när jag kommer hem är jag död.. D.ö.d- nästan iaf.
 
Resan var bra. Som vanligt var det sova, sola, vila och äta som gällde, och lite shopping. Inte något mer än det. Allt tar sån kraft. Både jag och Linda var så trötta hela tiden. Var inte ens ut och drack öl en enda kväll ihop, orkade helt enkelt inte. Vi tog EN öl sista kvällen när vi varit ute och shoppat på ett underbart mysigt torg i den lilla byn. Kan varmt rekommendera Costa Teguise till dom som vill åka till en riktigt mysig by, eller stad eller vad man nu säger. Jättetrevliga människor, otroligt mysiga pubar- såg jag utifrån, ja, och fint väder. Dock ganska blåsigt vissa timmar om dagen och lite gråmulet ibland. Vi hade rätt tur med vädret, bara en dag var grå och mörk, och då sov vi mest, sen tog vi bussen till huvudstaden och knatade runt lite.
 
Well well. Känt mig så kopiöst labil sista veckorna. Usch- så jäkla jobbigt. Lättirriterad till tusen, otroligt rastlös i kroppen samtidigt som jag är grymt trött. Vet inte om jag ska sätta tillbaka mina Lamotrigin, eller prova Concerta igen. Känner mig så ofokuserad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Både när jag pratar och skriver, inget sammanhang i något. Vill läsa några böcker jag har, och har haft i två år, men det blir inte av för jag inte har något som helst fokus eller koncentration.
 
 
Bla bla. Osammanhängande var namnet. Kasper mår bättre av nya maten. Det har ju bara gått 2½ v med nya torrfodret, men inga nya eksem och han kliar inte och biter sig nu. Hoppas att det går fortsatt bra. Det torrfodret jag köpt nu innehåller bara en proteinkälla och innehåller inga ägg, inga mejeriprodukter, inget nötkött, inget fläskkött, ingen soja och inget gluten, vilket ska vara hypoallergent. Dom fäller lite mera hår, vet inte om det har med fodret att göra eller annat, men det spelar ingen roll då jag borstar dom flera gånger om dagen. Bra bra! Fattar inte nu hur jag under alla år kunnat köpa billigt jävla skitfoder med färgämnen och hemska tillsatser till dom som betyder mest i mitt liv. Köper man stora mängder kattmat av bättre kvalitét, kan man ändå få det till överkomliga priser. (Förutom just det här verkar det som, som säljs i 1,5kgs påsar. Så fort han mår bättre kommer jag kunna prova fram rätt foder till rätt pris och som är lättare åtkomligt än det här som jag måste beställa.)
 
 
Nä, nu måste jag göra något annat, typ spela ett spel betapet eller nåt. Kram! Ska fan ta en concerta nu kom jag på och se om jag får bättre koncentration och blir piggare, dom har ju trots allt fungerat väldigt bra på vintern när jag varit som tröttast.
 
Ha det så bra alla därute och ta hand om varandra!  <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0