Sol och skummassage is the shit!

Sen sist har jag varit ute och rest en vecka med Sandra.
 
Vi hittade ett helt fantastiskt erbjudande till Colakli utanför Antalya i Turkiet på 5-stjärnigt med all inclusive. :) Kanske inte skulle kalla det 5-stjärnigt, mer 4-stjärnigt, men maten var god och rummet var fint och bra, förutom sängarna som var det hårdaste vi nånsin provat. Det var riktigt synd om Sandra som nyss opererat sig för diskbråck i nacken, och jag själv har också alltid problem med nacke och axlar, så vi gick runt som stelopererade hela veckan.. ;-) Bäddmadrassen låg på en botten av frigolit, eller nåt liknande material, och nej jag skojar inte. Vilket skämt! Dum som vi var låg vi så hela veckan istället för att be om byte av rum. Vi hade sånt bra läge med balkongen ut mot polen och såg solnedgången vid havet varje dag och tänkte att vi kanske förlorar det om vi byter, så vi stannade kvar trots det onda.
 
I det stora hela var det ändå kanon- även om servicen var sådär då dom flesta pratade ytterst lite engelska.. men vi gjorde oss förstådda ändå. Vi hade väldigt tur med vädret. Veckan innan hade det varit rätt kallt och regnigt/mulet, men vi fick, förutom första och sista dagen, ca 25-30 grader varje dag och molnfritt. Solat och slappat och bara varit på hotellområdet hela tiden, förutom två avstickare till ett litet shoppingcentrum där det fanns fejkväskor, fejkkläder, fejkgrejor överhuvudtaget. Det blev lite tradigt, men vi orkade inte åka nånstans nån av oss och vi var ändå nöjda med "bara" det. Dit promenerade vi på bara 10 minuter och det passade perfekt.
 
Shoppade några handgjorda skålar jag spanat på länge länge. Och en fin tallrik i samma stil. Dessa fina hantverk finns alltid i Grekland också men har aldrig köpt dom då jag varit orolig för att dom ska gå sönder i väskan på vägen hem. Nu slog jag till dock till ett sjukt lågt pris. Jag är grym på att pruta- så res med mig om ni vill ha billig shopping.. ;-) Annars shoppade jag bara tre t-shirtar till M, ett par "adidas"mysbyxor och på taxfree en Coco Mademoiselle deodorantspray och Lancomes ögonmakeuprengöring. Det fick räcka. Målet med denna resa var rekreation och inte shopping och stoj. :) Jo just ja, första dagen när det var lite småkallt tog vi och gjorde en "Hamam" på hotellets spa. Prutade ner det också så dom andra turisterna jag pratade med under veckan blev väldigt sura för att vi fått så bra pris.. hehe.. men EYY liksom- du är utomlands- du måste pruuuta lite!! Dom får skylla sig själva helt enkelt. Där gjorde dom iaf en kroppsrengöring med skrubbvante, skummassage, aromamassage och en lermask i ansiktet på slutet. Två pauser gjordes och vi fick gott Turkiskt äppelthé. Om jag ska säga något negativt om det var det att min massör var otroligt stressad och masserade så fort att jag inte kunde slappna av alls. Kände mig mer stressad när jag gick ut därifrån än innan jag kom in. :( Massören sa hela tiden "Relax relax" och jag svarade helt ärligt att jag inte kunde slappna av när han var så stressad. Det var otroligt mycket turister på hotellet så jag förstår om han kände sig stressad, dock ska det inte gå ut över kunderna. Något positivt med det hela var skummassagen, så underbart skönt. Kändes som dom drog "bomullsmoln" över kroppen. Skithäftig känsla. Hade kunnat lega en timme med bara det och skippat det andra. :)
 
Två kvällar dansade vi lite disco och festade till det. Båda gångerna var impulser och det är då det blir som roligast också.
 
Vi har haft det toppen denna vecka med undantag av lite småsaker, så jag är nöjd. Nu är jag dock otroooligt ofantligt trött- det tar så på krafterna för mig att vara social en vecka och allt vad en resa innebär. Men det var det å andra sidan värt. Inte orkat mig iväg på Iris idag tyvärr, men ska försöka gå dit på onsdag. Drog på mig en förkylning på köpet. Aj aj. Trots att jag drack Echinacea hela veckan så bröt det ut när jag kom hem.
 
Igår gick jag och lade mig 21, vilket sker en gång per år ungefär, då kan ni tänka er hur trött jag är som oftast sitter uppe väldigt länge på kvällarna. ;-)
 
Nåväl. Detta om detta. Bilder kommer senare när jag laddat upp dom!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0