Vänner är som stjärnor..

Så rörd just nu efter fina mess från min vän O.

Det känns som en pusselbit, som var spårlöst försvunnen ett tag, föll tillbaka på plats, och som att en knut i magen löstes upp.

Han har jobbat som en tok på slutet, på en ny tidning, stressat och inte haft nån tid direkt att träffa vänner. Jag har som vanligt tagit det alltför personligt och varit jättenere verkligen, delvis pga det, och trott att det är MiG det är fel på, att jag gjort något fel eller nånting, men ikväll fick jag så fina mess och jag blev så glad att få läsa något jag iofs egentligen känt inom mig men trott försvunnit, och som jag behövde höra och få bekräftat igen- att han tycker om mig, han skrev faktiskt att han älskar mig- som vän, sånt får man inte höra varje dag. 

Jag älskar dig också min vän, och jag är glad att du tog dig tid att höra av dig igen och förklara för mig hur du mår och känner. 

Tårögd av glädjetårar just nu! Kändes som pappa försvann, Tess försvann och sen O, men det gjorde han inte och det är jag så glad för.

Äkta vänner finns där- fast man kanske inte ses på ett tag. Man vet det bara. Jag har varit osäker och rädd för att bli sårad igen- men nu vet jag att han finns där och funnits hela tiden bakom all jobb, stress och press.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0