Något som var mindre kul var tandläkarbesö...

imag0481 (MMS)

Något som var mindre kul var tandläkarbesöket med akut fix av min "tuggtand".. Djupt kariesangrepp o halva tanden borta, och det blir rotfyllning OM det går- inte säkert det ens kan fixas och då måste dom dra ut den.. Tur nog hade jag iaf 300 spänn i tandvårdsbidraget så dagens besök gick "bara" på 585 pix + 300 på apoteket för penicillin jag måste käka och Citodon för smärtan.. Kul dag- ser verkligen fram emot 4000 kronor till att betala tandis och att göra rotfyllning. Höll på börja gråta idag bara av två sprutor bedövning rakt in där jag har som ondast och då kände jag ändå nerven sen när hon rotade och borrade. Dom rengjorde å "fixade" inflammationen och la i nån tillfällig fyllning. :( Brrrrrr vad jävla obehagligt det var. På tisdag ska jag dit igen, suck, men men, får skylla mig själv som väntat så länge på att gå dit I guess... I framtiden ska jag gå en gång per år, eller iaf vartannat!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0