Senaste nytt:

* Snökaos i Stockholm i onsdags. Pulsade i en halvmeter snö från hemmet till t-banan i Skärmarbrink, av på centralen, pulsade vidare till Specsavers för att få mitt förra glasögonrecept, sen åter en massa pulsande i snöhögar till nånstans långt-bort-i-stan-på-Östermalm för att göra en förundersökning hos Novius ögonklinik. Fick lite motion kan jag säga. Har snöplogen uppfunnits i Stockholm? Det här var kl 13:30 på dagen, inga plogbilar hade varken hörts eller synts till ännu. Hela Stockholm i ett enda kaos där busstrafiken var avstängd helt stora delar av dagen och bilar hade ytterst svårt för att ta sig fram, ja OCH vi som promenderade fram då, vi hade det nog inte alltför lätt heller vill jag säga. ;-) Men- jag lever- och jag tycker det är vackert med snö på vintern, ljust och fint, så i det stora hela klagar jag inte faktiskt. Hellre snödrivor än grått och slaskigt!
 
* Ska göra ögonlaseroperation i Januari. Undersökningen gick bra. Starka hornhinnor, dock lite torra ögon men inte sjukligt torra. Har biverkningar av medicinerna jag äter men det skall gå bra ändå med mina ögon enligt läkaren. Blir en InLasik-operation som helt utföres med laserstrålar och ej någon kniv som på gamla tiden och som behandlar hela hornhinnan och inte bara mittendelen. Får hoppas det blir bra... annars ligger jag skitigt till..
 
* Träffat finaste Syrran och Ulf en sväng på några glas vin på Hotell Amaranten. Sen en stenugnsbakad italiensk pizza och en öl i city innan dom drog vidare på Tomas Ledin-spelning ikväll.
 
 
Återkommer senare. Hej hopp!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

I KNOW!!! Då jag skulle till Iris var det långt ifrån plogat alls på gatorna i gamla enskede,bilar satt fast utanför iris där det var oplogat och det var än värre då jag skulle därifrån. Bra träning för benen iaf...

2012-12-08 @ 15:14:43
Postat av: Anonym

I KNOW!!! Då jag skulle till Iris var det långt ifrån plogat alls på gatorna i gamla enskede,bilar satt fast utanför iris där det var oplogat och det var än värre då jag skulle därifrån. Bra träning för benen iaf...

2012-12-08 @ 15:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0