sitter som ett UFO i soffan!!

Blev så ledsen och framförallt besviken idag efter ett samtal från Försäkringskassan..

Dom så kallade "Faros" och handläggaren verkar tycka att jag ska vara sjukskriven tills min sjukpenning upphör 28feb, istället för att jag ska börja arbetsträna tydligen- nej för arbetsträna får du inte göra om det är mindre än ett halvår tills du blir utförsäkrad???? Handläggaren föreslog att jag kan vara sjukskriven tills min sjukpening upphör i slutet av Februari och sen komma in automatiskt i nåt aktivitetsstöd på Arbetsförmedlingen?? Alltså jag började undra om jag hörde rätt?

VAD FAN ÄR DET FÖR KUKSAMHÄLLE jag lever i??

Du får inte vara sjuk ifred- men du får inte heller komma in i arbetslivet och få rätt stöd, jag får dessutom inte reda på detta förrän det är 5 månader kvar tills jag är utförsäkrad.. Jag hade ingen aning om denna regel och har varken blivit underrättad via FK eller läkaren eller någon. Har tänkt ringa själv till FK då jag har fått nya handläggare hit och dit och för att dom inte ringer och kollar av nånting längre. Min handläggare sa att jag absolut inte gjort något fel, det är dom som varit underbemannade och inte haft möjlighet att ringa........ MEN VA FAN- kan dom inte SKICKA ETT BREV då att jag närmar mig utförsäkring och att man måste planera in arbetsträning i tid innan dom här sista sex månaderna? Nej då.

Jag hade verkligen sett fram emot det här nu och funderat mycket på vad som skulle kunna passa mig att komma igång med för att komma in i arbetslivet igen och jobba mig uppåt. Och sett fram emot ett möte med oss alla och läkaren.

Jag började gråta när vi la på luren.

Förstår inte hur dom tror att folk ska komma in i arbetslivet igen som dom ständigt tjatar om- då man alltså hellre får sjukskrivning i 5 månader tilll, och blir föreslagen att fortsätta sitta i soffan som ett ufo istället för att få börja arbetsträna..

Fattar inte, fattar inte. Dubbelmoralen dom kör med är fruktansvärd!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0