Julens goda gärning!

Förresten- har gjort julens goda gärning. Igår såg jag och M en man här utanför som var så dyngpackad att han gått 50 meter nästa gång vi såg honom- efter en timme. Han halkade bakåt bakåt bakåt och tur nog stötte han ihop med biljettautomaten här på parkeringen utanför och satte sig sen ner. Fick hjärtat i halsgropen då han likaväl hade kunnat dunkat rakt i betongen med huvudet om han ramlat illa..

Han satt där ett tag och till slut ringde jag SOS, som M föreslog men inte tog tag i- han tyckte vi skulle vänta och se om "han reder sig snart" typ- så fick snacka med en sköterska och sen kom polisen turligt nog inom 10 minuter- annars hade jag gått ut och frågat hur det stod till med honom, och gett honom en filt så länge, men det behövdes aldrig.

Hoppas han klarade sig utan köldskador, för det kan man få väldigt snabbt, men han fick nog sova ut på ett varmt ställe i natt iaf istället för på en kartong på gatan på söder, som det såg ut så var han nog en hemlös stackare tyvärr. Han fick iaf reda på att nån bryr sig om honom, det är säkert skönt, för vem skulle inte vilja ha hjälp i en sån situation.

Man ska behandla andra så som man vill bli behandlad själv!

Kände mig nöjd när jag ringt hit polisen som tog hand om honom. Jag är en sån människa som aldrig skulle kunna se nån rasa ihop utanför och inte bry mig, som så många tyvärr gör, jag måste agera om jag ser en människa som far illa!!

Tur att det finns såna omtänksamma människor som mig (och Darling)!! ;--))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0