Smaka på er egen medicin bastards!

Citerar Ullis;

"Många människor mår pisst till och från, går igenom kriser, trauman och annat, men pallrar sig ändå iväg till jobbet. Vissa blir sjukskrivna fastän situationen är densamma och ibland mildare. Mycket vekrar hänga på personen själv, hur den är funtad och fostrad. Fram för mer egenansvar och inte bara förlita sig på att någon annan ska lösa ens problem. Jämfört med folk i andra länder så skulle de nog gärna ha våra små åkommor och håva in pnegar om man jämför med deras extrema trauman och att de jobbar ändå sju dagar i veckan."



Ja du Ullis, du vet redan mina åsikter i det här fallet så förstår faktiskt inte ens att du orkade kommentera.. ;-)

Det är väl självklart det hänger på personen, förmodligen för att vi alla är byggda helt olika både psykiskt och fysiskt

Sen är det självklart också att man tjänar mer om man jobbar mer, har jag sagt något annat? Men man kan tänka egoistiskt eller så kan man tänka på andra, eller både och.. det skulle göra samhället lite mera humant kanske.. Men för dom som är moderater verkar pengar vara livet, pengar pengar pengar.

Dina medmänniskor då? Din familj? Dina barn? Vad händer om ni själva blir sjuka...........??

Jag tror ingen som är sjuk VILL vara sjuk, jo kanske nån som utnyttjar systemet, men det är nog fler som verkligen är sjuka än som utnyttjar staten.

Och angående eget ansvar, och att vi skulle sitta och förlita oss på nån annan?? Jag tror inte ens vi tänker i den banan, vi har jävligt mycket annat att tänka på vill jag lova.. Dom flesta tänker nog på att bli friska. När jag sen kan jobba igen så sitter iaf inte jag och tänker på att; OH NEEJ, nån därute "tar" skatt ifrån "mig" p.g.a att dennne får bidrag. Av MINA skattepengar..

HErregud, fattar inte ens att man sitter och tänker så, va fan ta eran lön, var glad över den och gå hem, ja vill säga den lilla tid du har över, för ditt jobb betyder allt för att pengarna betyder allt. Vad ska man med massa pengar till när man inte har någon tid? Själv värdesätter jag tid över mer än pengar, men det är ju samma där, vi är alla olika. Många tycker vi klagar, men allvarligt, vem klagar mest? Jo ni som har pengar och bara vill ha mer och mer och mer.

Aldrig har vi väl haft så många människor som är utsatta och misstrodda, människor som behöver och har rätt till bidrag och att få leva ett värdigt liv trots sin sjukdom!! Och en stor del av oss orkar inte längre, och därmed ökar självmorden. Är det bättre att vi tar livet av oss så människor med mycket pengar och stora egon slipper människor som mig, som "tar" bidrag ifrån er..!?

Kalla oss vad ni vill, svaga, veka, både psykiskt och fysiskt skadade, sjuka, missanpassade individer, men vi lever och vi kämpar varje dag, tro mig!

Det är ingen annan som för våran kamp och det är tydligen inte många som bryr sig heller. Så jag säger som många andra, vänta tills ni står där själva och behöver bidrag ett år, då får ni kanske smaka på er egna medicin..

Kommentarer
Postat av: Helene

Ett år?? hon borde prova min grej, att vara sjuk i massor med år, att inte kunna ta sig in till stan å mäta vänner eftersom det är fullkomligt omöjligt att åka kommunalt vissa dagar (nästan alla), att inte kunna vara som alla andra, inte kunna vara med på saker, får sitta hemma å inte göra ett skit medans både pojkvän å vänner är på tex fest. ska tala om för dig Ullis att det är sååå jävla kul! att inte kunna jobba fast man inte vill nåt hellre, det är fan som julafton!!

har du inte gått i mina skor så har du inte en jävla aning om vad som pågår.. ja hoppas du får fortsätta att vara frisk, men ja kommer garva åt dig om du skulle bli sjuk!

2010-09-22 @ 06:32:43
URL: http://ninniz.blogg.se/
Postat av: Ullisen

God morgon tjejen! Mitt inlägg var inget påhopp mot dig utan bara en allmän känsla jag som vanlig knegare har. Det är bara meningen "Själv värdesätter jag tid över mer än pengar," som stör mig. Vem skulle inte vilja ha semester sju dagar i veckan och låta någon annan betala. Att vissa som går hemma ska få ut lika mycket som våra låginkomsttagare är skrämmande. Vem vill jobba då? Själv vill jag både jobba och ha mer tid, tänkte önska 30 timmarsdygn nästa gång en stjärna faller. Just nu jobbar jag heltid, har tre katter och tre hundar, ja som vanligt.. en kille (det borde ränkas som halvtidsjobb s) och nio valpar (är lika med kaos). Ah och syrran bor hos oss, med sin son, och sin hund. Så är någon värd med fritid är det jag :)

2010-09-22 @ 08:27:32
Postat av: saris leopardis her self

Stör dig på vad? Att jag gillar tid mer än pengar? Jag har faktiskt jobbat här i livet jag också,Jomen visst sörre du- men nästan alltid runt 75% på egen begäran för jag värdesätter att få vara ledig med lite mindre pengar, än att jobba arslet av mig och inte ha något att lägga pengarna på de få dagar jag är ledig.. Så är mitt arbetsliv och kommer nog att vara förutom om jag skaffar ett så roligt jobb att jag verkligen vill jobba heltid.. Något jag blir riktigt förbannad på att skriva en sån jävla idiotiskt grej som "Vem skulle inte vilja ha semester sju dagar i veckan och låta någon annan betala."



Du och människor som du verkar tro att vi tycker det här är en skön "fritid" vi har, när vi i själva verket inte ens tar oss upp ur sängen flera dagar i veckan och tycker det är superjobbigt att stå framför en kassörska på ica.. Nej har inget mer att säga än att det är sånt som får mig att bli fly förbannad ärligt talat!!



VISSA utnyttjar systemet, japp, men vi som inte gör det då? Vi som har tuffa sjukdomar och diagsnoser vilket kräver medicinering, kontinuerliga läkarkontakter/psykologsamtal m.m m.m och som för tillfället kräver en sjukskrivning.. Ja ooh ja vi tycker det är en SÅ rolig "fritid" vi har varje dag.. DET funkar INTE SÅ tyvärr..

2010-09-22 @ 14:36:48
Postat av: saris leopardis her self

Sen en sak till



"så är någon värd med fritid så är det jag"..



även om du säger det med ett leende på läpparna så är det också en idiotiskt kommentar, alla är väl värda lika.. meeeen just ja, du är ju blond Ullis, just det, du pratar innan du tänker.. ;-) ;)



hej hopp



2010-09-22 @ 14:41:52
Postat av: Helene

Ullis, du skriver... Att vissa som går hemma ska få ut lika mycket som våra låginkomsttagare är skrämmande. Vem vill jobba då?



jag vet inte vilket jobb som du bara får ut 3-4000 på. å tro mig.. både jag å sara vill jobba så att vi kan vara "som alla andra".. däremot inte för att vi ska tjäna en massa miljoner! nä, ja håller me sara, ett 75% jobb är perfekt, mer fritid å pengar så man klarar sig!

2010-09-22 @ 19:34:30
URL: http://ninniz.blogg.se/
Postat av: Helene

sen måste ja tillägga.. jag har semester 7 dar i veckan, å bla du betalar det. men nä, ja vill inte gå hemma.. ja vill ut, jag vill må bra!

2010-09-22 @ 19:35:29
URL: http://ninniz.blogg.se/
Postat av: Sandy

Skillnaden mellan Ullis och oss som är sjukskriven är väl att Ullis har valt att leva sitt liv med full huggning hela tiden... Vi vill inget annat än att komma ut och jobba, men det är inte bara vi som sätter stopp... staten sätter också stopp då och då... Talar av egen erfarenhet... Men lev du i din lilla bubbla att alla är parasiter som lever på staten, frivilligt eller inte. Stackars dig om du blir tvingad att vara sjukskriven, vilken käftsmäll du kommer att få!

2010-09-22 @ 20:55:58
Postat av: saris leopardis her self

bra talat sandy! =)

2010-09-22 @ 22:22:39
Postat av: O.

Vilka inskränkta människor det finns. Jag blir helt matt. Där av vårat vidriga valresultat. :(



Om Ullis orkar läsa, så läs detta!

http://klamydiabrevet.blogspot.com/2010/09/sveket.html



Jag är inte stolt över att leva i detta land just nu.

Har också själv varit där ni är 'leopardis', 'Helene' och 'Sandy'. Finns inget värre. Och det enda man gör är att försöka ÖVERLEVA!



Tack för ordet.

Och 'Leopardis' - You go girl! :)

2010-09-23 @ 00:55:46
Postat av: saris leopardis her self

Tack så mycket för din förståelse O! Heja dig! =)

2010-09-23 @ 01:02:51
Postat av: O.

Då länken jag tyckte Ullis skulle läsa försvann så provar jag igen:



http://klamydiabrevet.blogspot.com/2010/09/sveket.html

2010-09-23 @ 02:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0