Jakten på grillkorven!

Kanske en het titel på en ny film om Saras förvirrade liv!?

Köpte räksallad idag och tänkte göra tunnbrödrullar med grillkorv, mos och räksallad. Enkelt och gott. När jag kom hem från affären så hittade jag inte korven.. Tänkte: Va fan det här är inte sant, jag har slarvat bort ett halvt paket grillkorv!!??

Började nästan undra om jag käkat upp dom i natt, men nej, skulle omöjligt ha käkat upp 8st grillkorvar mitt i natten.. Blev ännu mer förvirrad och skrattade nästan åt mig själv. Letade i skåp och kollade dom övre lådorna i köket. Men nej, ingen grillkorv. Tittade t.o.m i soppåsen om jag råkat slänga dom av nån konstig förvirrad anledning.. men inte där heller. Helt otroligt!!

Det här e fan värre än när jag lägger tandborsten i kylskåpet ibland.

Till slut blev jag så sur så jag käkade bara mackor till "middag" och kletade i dom räksalladen. Tänkte att korven måste ju komma fram nångång, om inte annat så börjar det väl lukta nånstans..

Nu när jag skulle gå till köket för att plasta in resten av torsken jag lagat till katterna, så öppnar jag fjärde kökslådan och vad ligger inte där, jo den inplastade korven bredvid plastfolien.. Herregud vad förvirrad jag är ibland alltså.

Men då har alltså jakten på grillkorven avslutats och korven är återfunnen vid liv och i säkert förvar.


Kommentarer
Postat av: Cindy

Haha något förrvirad va? Hihi...

2010-03-08 @ 14:29:59
URL: http://glitterskatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0