2:30:59

Åh herre min jesus.

Nyss pratat med min alkoholiserade farbror, som visserligen började nyktra på sig lite under sista timmen, i 2½ timme och 59 sekunder... Den som känner mig vet att jag kan vara jäkligt intensiv, om ni då tänker er oss två tillsammans pratandes i 2½ timme när vi inte snackat på ett år minst.. då kan ni ju tänka er.. 

 Han pratade om sitt liv, mitt liv, fasters liv, och pappa. Han pratade om sin 400 000 kronors bil, sina miljoner på banken och bla bla bla. Han grät och skrattade om vartannat när vi pratade om min faster och hans syster som ni vet gått bort för ett tag sen.

Vi bestämde att om det är så dåligt med mig och så dåligt med honom, så åker vi tillsammans till Paris och hoppar. Och han hoppar först, sen hoppar jag, med fallskärm.. ;-)

Ha ha, ja jävlar vilket samtal. Men vi kom fram till mycket, och det är att jag och min farbror är väldigt lika varandra. Han har alltid också känt sig annorlunda och setts som annorlunda av omgivningen, men som sagt, vem har sagt att man måste vara på ett visst sätt för att passa in?

Jag skall aldrig sluta vara jag, och han ska inte sluta vara han, MEN, han ska sluta upp helt med alkoholen som äter upp hans kropp inifrån. Så avslutade vi samtalet. Jag är jag, och han slutar dricka, och han vill att jag hör av mig, och ja, jag ska fan börja höra av mig, för han har inga egna barn, men miljoner på banken som han sa kommer gå till mig och Maria och vår kusin Marcuz, den dagen han slänger in handduken.... Näe, nu blev jag en golddigger och det är jag inte egentligen, men visst suger det i kroppen att sitta och snacka med en nära släkting som är miljonär.. Finns såå mkt jag skulle vilja göra om jag hade pengar. Hårfrisör-utbildning, hudterapeut-utbildning, nagelteknolog-utbildning.. osv osv..

No shit sherlock?!

Intressant samtal även om min hjärna håller på sprängas nu av all information och allt snack, både djupt och även roligt. Han e rolig, alkoholiserad eller ej, men han jobbar på natten med att köra ut tidningar, sen dricker han lite, senast 17 så inte alkolåset tjuter på morgonen, smart grejj det där.. Jo men seriöst, vore det inte för att han har viljan att fortsätta jobba så hade han gått ner sig totalt. Han hade fått erbjudande om att få lön för 2år om han vill sluta jobba, men han valde att fortsätta, trots att han går "back" 4000 i månaden. Men jag sa att han går väl knappast back om han har flera miljoner på kontot, och nej då höll han ju med, men han vill ha sina miljoner till att köpa och sälja aktier, vilket han håller på med..

Bla bla bla.. Intressant var namnet. Tord är intressant, men när jag var yngre tyckte jag han var en snuskgubbe, och det sa jag till honom ikväll.. Något han inte tycktes minnas..

Well well. Han vill att jag ringer honom, när jag behöver, och ja, jag kanske ringer honom nån dag, vem vet, men just nu är jag så trött så trött i huvudet så nu får jag vara farbror-lös nån vecka innan jag kanske orkar snacka igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0