Jobbelijobb.

Jobbet i Tyresö, som jag var på intervju på i Juli, är tillsatt av annan sökande, men bossen Bea ville gärna ha mig som timvikarie på ett annat boende och jag tackade ja. Så dom skulle ringa mig igen.

och.... Nu i skrivandets stund ringde hon upp igen och undrade vad jag hade för löneanspråk.. Jag sa 19500 som jag haft, sen tillkommer ju isf ob+sem.ersättning, så det blir nog bra. Hon lät lite tveksam eller så var det bara för att hon började räkna ut vad det blir i timlön.. Vet inte om hon tyckte det var mycket eller för lite... men vet enligt förra chefen att det är en rimlig lön, så under det vill jag inte gå igen.. så vi får la se hur det går. Dom skulle återkomma från gruppbostaden.

Kanske kan funka att jobba halvtid och vara sjukskriven halvtid eller nånting sånt i vinter och ta kvällspass först och främst.

Jag vill ju gärna ha nånting att göra. Fruktansvärt less på att bara vara hemma med mini-lite pengar.

Lite jobb och lite terapi och ny medicin så kanske det här kommer funka! Vi får hoppas på det!


Kommentarer
Postat av: Smulan

19500 för heltid menar du. Jag tycker det låter i underkant jag och speciellt i Stockholm. Fast vad vet jag, det kanske är rimligt

2009-09-03 @ 12:30:14
Postat av: Saris Leopardis

det kanske man kan tycka, men med sem-ersättning blir det 22000.. så skulle jag räkna på heltid för EN månad så har jag alltså 22 i lön.. vilket inte ens Petra t.ex hade när hon jobbat 9 år på samma ställe...så nej, det är nog snarare så att hon tyckte det var lite för mkt för en timvikarie.. du får inte samma lön som en ordinarie vettu.... ;-)

2009-09-03 @ 16:18:52
Postat av: Saris Leopardis

Sen.. hade det inte varit lite trevligare med en kommentar som t.ex "kul sara att du fått ett jobb" ist för en kommentar ang min lön?.... bara en tanke-jag är mkt nöjd om jag får den lönen, med tanke på att jag bara jobbat "rakt av" i kanske 3-4 år, mkt sjukskrivningar och diverse.. 20300 ligger lönen på för nån som jobbat 10år heltid.. sååå. well well.. Jag är nöjd som sagt om jag får den lönen.

2009-09-03 @ 16:27:27
Postat av: Johanna

Jag hade varit dundernöjd med den lönen när jag var timmis,sen ger ju semesterersättningen som en hel del på lönen ju som du säger. Du tjänar ju bättre än vad jag gör som ordinarie, men nån gång ska jag komma upp till den summan jag med, men jag får la skylla på att jag jobbar i Jämtland, och bara varit anställd lite över 1 års

Saknar jobba på gruppbostad, är sånt härligt ställe att vara på, iaf där jag varit tidigare, men tiderna ställer till det enormt för oss om L måste flytta pga jobb så ingen idé för mig att söka mig dit igen.

2009-09-03 @ 17:37:07
Postat av: Sandra Adolfsson

Jag håller tummarna för att du får komma in och jobba.



Kram Sandra % Petra i Östersund

2009-09-04 @ 21:27:02
Postat av: glitterskatan

Jättekul vännen!

2009-09-08 @ 09:35:03
Postat av: Smulan

Nja jag tycker nog mer att ni gör ett fantasktiskt jobb och förtjänar mer (+ att man kan tjäna mer i Stockholm), sen kan du ju inte bestämma vad andra ska skriva, men självklart Grattis till jobbet!

2009-09-08 @ 19:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0