Åter till dieten..

Jo, allt fett är tillåtet. Du ska alltid välja det fetaste i gräddväg och så.. och använda riktigt smör eller bregott. Men mjölk kommer jag fortsätta köra på lättmjölk som vanligt, för jag tycker det är godast. Man blir väldigt mätt när man använder "äkta" grädde, det har jag ju märkt förut, så tror att jag kommer kunna äta mindre nu när jag ska äta fetare mat och no carbs..

Frukosten blir största problemet.. jag som är van att äta hårdbröd och thé eller gröt, nu får det bli äggröra och bacon istället, eller kanske nån kesoröra.. Inte kommit på än vad jag ska roa mig med som frukost.. filmjölk är visserligen tillåtet, men ACK så jävla dyrt det är med laktosfri fil.. :( men vad till filen då?

Shit, hur ska det här gå? Kommer säkert gå EN dag så kommer jag vara tillbaka och nalla hårt bröd, chips och socker igen..

Nej jag måste försöka!! Jag får ju trots allt äta feta OSTar, gräddsåser, smör och korv! Då överlever jag nog.
 ;-)

Kommentarer
Postat av: Sandra Adolfsson

Prova avokado och keso ihopmosat på mackor med örtsalt på. SÅ.JÄVLA.GOTT De är de godaste jag lägger på mina mackor iaf!!

2009-09-22 @ 13:09:20
Postat av: Saris Leopardis

Bröd får jag inte äta... Däremot kan jag käka avocado å keso med krydda det är ju jättegott det vet jag! =) :)

2009-09-22 @ 16:27:32
Postat av: stinis

men.. hur är det möjligt att det ska vara nyttigare med majonäs än knäckemacka? eller fet ost istället för en potatis. jag köper det inte, tänk på hur din kropp kommer se ut efter, blodkärlen måste ju bli igenkletade av fett. ibland är sunt förnuft bättre än artiklar i aftonbladet.

2009-09-23 @ 05:02:13
Postat av: Saris Leopardis

Jag läser om dieter utformade av duktiga läkare, inte på Aftonbladet.. ;-)

2009-09-23 @ 13:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0