Apa-ti

Mamma ringde ikväll. Jag försökte lura henne (men började tyvärr vrålgarva) och berättade om den s.k apan som satt i min säng och skulle döda mina katter om jag åkte på intervjun..

-en apa? en levande apa? sa mamma.. helt tankspridd och förvånad..

ha ha haaaa. Alltså nej hon är inte blåst, men jag tror hon syftade på om jag hade sällskap eller nåt, vad det nu skulle ha med en levande apa att göra!?.. Om det typ var nån som hindrat mig... eller så trodde hon väl att det snurrat runt helt. 

Noll inspiration och känsla för det mesta nu. :/

Varit på snofsiga sidan av stan för ett läkarbesök hos min lätt dagdrömmande senila-men trevliga- läkare som frågar samma frågor varje gång varje kvart om och om igen.. Man är fan heeelt mentalt utkörd efter en timme hos honom.... efter att ha talat om tusen gånger hur jag känner mig när jag känner mig manisk/deprimerad/fobisk, hur jag känt mig sista tiden- hit, dit å överallt.. Bla hej bla hå. Idag satt han iofs en kvart minuter å försökte få tag på dom på Affektiva mottagningen men det bröts eller nåt, så han skulle skicka ett nytt mail...... "Så här får det inte gå till"-kan inte annat än hålla med.. Han skickade remiss i augusti.. 3 månader har gått.. När det gäller annat än fysisk sjukdom får man så snällt vänta här i Sverige. Det är väl inget viktigt med oss som dras med depression/utmattning etc hela livet..?

Aja. Sen blev det en sväng på Lindex och jag fick det lite shoppat för 400 pix, 2 jeans och en t-shirt. Fynd! Ett par svarta baggysar, riktigt nice för bara 299:- (ej rea) och så ett par jeans för halva reapriset för 99:- och en t-shirt som hon slog in fel på så totalt blev det 408 kr. Mycket nöjd med mitt inköp! =)

och nu tänkte jag sova.. drar ut på det hela tiden för jag vet att jag kommer vakna om 2-3 timmar ändå, trots sömntablett.. och sen ligga och vrida och vända i massor massor av timmar. Fick nån ny skit utskrivet som han trodde jag iaf skulle kunna sova 7 timmar på. Jag kan ju hoppas för sömnen gör så sjukt mycket, eller ja, icke sömnen, jag får varje natt... Inte konstigt man mår skit under dagtid.

Well. Ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0