Mytilini here we come!

Torsdag 17:40 så sitter en flygrädd jag och en Jeanette på flyget mot Mytilini/Lesbos i Grekland. =)

Bokat och betalat idag, resa+transfer blev 1400.. inte så illa va för en vecka utomlands, dock ospec som vanligt, men jag tycker bara det är spännande att inte veta vart man hamnar.. Och jag har aldrig blivit besviken, varken de 2 gångerna på Rhodos eller på Kreta i höstas, när vi fått hotell. Allting är så välskött och fint, oftast enkelt, precis som i sällskapsresan- men det behövs inte mer, iaf inte för min del.

I höstas på kreta fick vi byta hotell efter 3 dagar av veckan, och det kändes lite jobbigt först att packa ihop sig själv och alla grejor.. Men med gratistaxi till nästa hotell som vi upptäckte låg bättre till och med finare standard så gjorde det ju definitivt inget, då fick vi ju iaf prova på 4stjärnigt också ;-) och ärligt talat så var det ingen större skillnad, förutom i själva receptionen och sånt- men vem sitter i receptionen....? Hade fler rum, och lite större, men badrummet och själva rummet och balkongen såg ut som på ett 2 stjärnigt iallafall, men kanske lite nyare. Så i Grekland tycker jag det verkar kvitta om man får 2 eller 4 stjärnor på hotellet- iaf hittills, av min egen erfarenhet att döma. Tittar man på olika resesidor också på de hotell som finns och standarden så ser man lätt att det inte skiljer sig speciellt mycket, vilket är kanon!! Dvs att man alltid får tag på en billig resa till Grekland, och ospecificerat är inget som helst problem. Har inte sett en enda kackerlacka nånstans eller nåt sånt snusk. 

Ja det ska bli kul att se var vi hamnar, om vi hamnar i Molivos eller kanske... PETRA!! =)  Finns mycket att utforska kvar av Grekland, många många öar, jag har bara hunnit med 2 öar än så länge, och nu en tredje... jag har.. eh, ett antal kvar innan jag dör..  :)

Bild från Molivos Mytilini


Kommentarer
Postat av: Sandy

Åååhhh, vad skönt att åka iväg på en liten resa. Du får sola och dricka drinkar åt mig med. (Bada vet jag att du inte är så förtjust i, så det får jag fixa själv här hemma i badkaret, hahaha!)

2009-06-01 @ 18:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0