In case of emergency!

Det kan bli lite för mycket för tant Sara ibland..

Var med Jeanette i Grekland en vecka, sen direkt när jag kom hem kom M och mötte mig och vi var med varandra tills måndag e.m, sen i tisdags f.m kom mamma och Wilma, och åker imorgon 14:30. Har inte varit ensam ett helt dygn nu på 15 dagar och det är skitpåfrestande när man är en ensamvarg som är van att vara själv nästan jämt.. Att mamma kommer jämt preciiis när jag har pms också gör inte det hela lättare... gaaaah, hon är jättesnäll- det är hon, men kan verkligen reta gallfeber på mig med allt tjat och all omedveten negativitet om allt.. Allt ska vara på hennes sätt, allt är negativit, och mamma verkar tro jag är 14 fortfarande trots att jag bott själv sen jag skulle fylla 16 å börja gymnasiet.. Suck. Jag älskar verkligen min mamma, men alltså jag får nippran på henne, jag kan inte vara med henne utan att gå upp i högvarv och jag glömde syrrans regel att bara strunta i henne när hon börjar tjata, och inte låtsas om att man hör.. Annars är det en bra regel..

-Men det kan väl inte ska se ut så här på spisen?!! (då menar hon "ringen" runt själva plattorna, för spisen torkar jag nästan dagligen...) -Har du nån svinto så får jag ta bort det här, så här kan det ju inte se ut?
-Men nu får du väl ta å dammsuga idag, usch så det ser ut här- katthår överallt!! Usch!!
(ja, jag har två katter som hårar och golvet ser lika hårigt ut igen efter ett dygn typ..what´s the big deal? Här bor jag!!)
-Har du inte rengjort fläkten, det måste du ju ta och göra, den är ju alldeles svart i smuts igen!
-Men du måste ju ta av munstycket och dammsuga där under spisen!
-Du får inte ställa upp min resväska, då blir det oordning där i..
(det var du som bad mig städa...!!?)
-Men ska man inte ens få finnas till här- då kan jag lika väl åka hem igen då... (kommentar efter jag bad henne plocka bort neccesär, spegel och diverse från köksbordet så jag kunde damma...)

och allt det här PLUS en massa annat tjat, efter en heldag på Gröna Lund.. Hade satt mig max 2 minuter efter vi kom hem. Ätit för frukost och lite snabbkäk på grönan och var hungrig, trött som ett as,  haft huvudvärken from hell och åkt karuseller hela dagen med Wilma.. Jag trodde fan jag skulle få ett nervsammanbrott..

Det är då fan tur man har lugnande i medicinskåpet att tillgå- in case of... emergency.

Kommentarer
Postat av: Smulan

Oj oj oj, jag förstår dig och tänk vad det kommer låta när du får barn he he... men hon är fin din mor.

Min mamma har aldrig sagt nåt sånt där, däremot glömmer jag aldrig när hon sa nåt om "suga av en växelspak" asgarv...

2009-06-19 @ 18:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0