Hej! Jag heter Sara och jag har ADHD utan H.

Var hos doktorn igår. Snackade, skrev ut en ny sjukskrivning, fick order om att försöka vända på dygnet och åtminstone gå på ljusterapi 3 gånger i veckan, kl 10, tills nästa gång. Jag ska försöka börja på måndag.. Snark. Ska vara i Solna kl 10 på morgonen, oj oj oj, men jag ska försöka, jag ska inte ge upp. Jag ska ge det en chans till, ge mig en chans.

Min läkare har gjorde ett uttalande igår om att jag kan tänkas ha en släng av ADHD, eller ADD, dvs ADHD utan H ( utan det hyperaktiva..) Så börjar jag ju gå igenom internets olika sidor om ämnet och läsa om saker och beteende och inse att en del stämmer jobbigt bra överens med hur jag faktiskt funkar/har funkat. Har alltid känt mig annorlunda och aldrig "normal", men ska nog inte tänka allt för mycket på det nu, för vem är egentligen normal? Förresten är jag hellre speciell än normal, men jag skulle vilja må bra. BRA.

Det enda jag vill är att må bra och vara lycklig, men det verkar förbannat svårt. Är oerhört trött dagtid men vaknar till framåt kvällarna, då kan jag stundtals må bra igen.

Aja, ska nog boka en ny läkartid och be om massa tester, eller så struntar jag i det och hittar en jävligt bra psykolog- eller så gör jag både och..
 
Nu ska jag kolla på film och bädda rent i sängen. Jag har dammsugit idag, för andra gången den här veckan! Fan vad jag e bra! =)

Kommentarer
Postat av: Syrran

Oj då.. Det går framåt med dammsugningen. Jobba på så är du snart uppe i samma nivå som mig. Två gånger om dagen.. Ha Ha

2009-01-18 @ 19:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0