Gott och blandat!

Kära vänner!

Jag vet att jag försummat er något enormt den sista tiden här på bloggen.. men jag har helt enkelt haft annat för mig. Nu ligger jag utmattad i sängen och skriver efter 5 dagar i Jämtland. Skönt, men också alltid lika skönt att vara hemma igen, ja ni vet, borta bra men hemma bäst som man säger.

"Hemma i norr" så har jag ätit mycket god mat, skrattat, gråtit i tystnad för mig själv, diskuterat, druckit påsk-öl, gått ut på restaurang och käkat thaimat, varit på promenader både med syrrans hund Amber och utan, hoppat hopprep för första gången på 20 år, målat i målarbok (gör jag alltid med barnen för jag älskar att måla..hehe) och sminkat mamma. m.m.

Pappa med sambo var på besök i lördags- det var trevligt, men det var mindre trevligt att se att han knappt kan gå längre stackars pappsen. Han fyller bara 65 i sommar, och jag hoppas verkligen han får fylla det, och att han får leva vidare, men chanserna verkar rätt små tyvärr. Cancern har spritt sig i hela skelettet och värdena är sämre igen, han har mått väldigt dåligt på slutet och varit väldigt trött och svag i hela kroppen med mycket värk. Usch jag får tårar i ögonen nu när jag skriver det här och grät lite i min ensamhet en morgon hos mamma, i söndags, dagen efter jag träffat honom. Jag vill inte att du försvinner pappa!

Men livet har sin gång, och ödet har visat sin väg och bara det kan bestämma hur länge vi får behålla vår pappa. Jag skall skriva något fint och skicka ett brev till honom innan det är för sent, så han får känna hur mycket jag uppskattat honom, särskilt under min barndoms tid. Sånt tror jag är viktigt, och att passa på innan han går vidare..

Skriver mer sen, blev lite ledsen i ögat nu. Måste käka lite frukost, sen ska jag ha pyssel-dag. Stryka mina nya gardiner och hänga upp, och upp med två thai-tavlor jag köpte på affären som hör till thai-restaurangen i Bräcke där vi käkade middag i söndags. Köpte även två trä-elefanter jag skall ha på hyllan över tv-n. Funderar skarpt på att åka och köpa väggfärg också och måla om lyan.. borde ju inte ta så lång tid, så liten lya som jag har..

Okej det här blev ett långt och blandat inlägg om än det ena än det andra, och jag skriver mer sen, och visar bilder på mina nya gardiner å så kanske om ni har tur ;-)

Kram på er alla och glöm inte att ta hand om varandra, en dag kan det vara för sent..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0