Även en spara får slösa ibland!

Läkarbesök kl 13, kom 13:20.. men hade faktiskt mailat och skrivit att jag blir lite sen. Anledning; jo jag hade sån sjuk dunkande huvudvärk när jag vaknade, hade kunnat legat hela dagen kändes det som. :( Urk. Men kom iväg iaf. Fick skriva i lite "skattniings-papper" och har även en del jag ska fylla i hemma och skicka tillbaka till min läkare. Troligen har jag både ad/hd och bipolär sjukdom (manodepressiv). Det enda positiva med det är väl att jag iaf nu snart kommer kunna få rätt behandling och kommer förmodligen- f-ö-r-h-o-p-p-n-i-n-g-s-v-i-s - kanske må bättre i vinter. Det skulle vara sååå jävla mycket värt. Vintrarna suger, jag blir ju som förbytt och mår förjävligt, så jag hoppas, hoppas.

Beskedet är inte chockande, och inte så negativt trots allt, mest positivt, men ändå kände jag för att tröstshoppa lite idag. Så jag kom inte längre än till Östermalmstorg på Åhléns, en silveraffär och Vivo sen tåget hem några timmar senare..

Råkade shoppa silver för tusen spänn lite halvimpulsivt sådär, ja det var ju en stor skylt som lockade in mig med "925 Sterlingsilver--> ALLT 50%", då måste man ju bara titta in..  Men det är något jag tänkt köpa länge, nya ringar och nåt fett armband, och det gjorde jag nu..
 
Slog på stort och köpte en hel mundering, ser nästan ut som en riddare nu.. 4 ringar och 2 armband, en ormlänk och en "feting"länk med ett hjärta som hänger i låset.. Bara armbanden skulle ha kostat 1600 tillsammans, så ni kan ju fatta vilket kap jag gjorde. Hela fadderullan skulle ha kostat 2300 så man kan ju lugnt säga att jag fyndade bra! Fick specialpris också, kanske 200 spänn extra rabatt för att "vi söderbönor måste ju hålla ihop!" som butikssäljaren sa. Skitgullig tjej som jag snackade massor med där en timme och fick jättebra hjälp av. Hon sa något roligt när jag gick därifrån med alla smycken på fingrarna och armleden- "det känns så roligt när dom hittar hem"- precis som att smyckena var hennes barn.. hehe :)

Well, på Åhléns köpte jag en blus- "ovanligt" va- marinblå med små blomaktiga saker för bara 149:- så jävlar anåda vad jag har fyndat idag!!

Känns fint!

Nu ikväll har jag suttit här och tagit ur hårförlängningen, och rengjort tränsen med nagellacksremover, funkar galant att både ta ur med och sen ta bort gammalt lim med. Perfa! Tänkte jag provar då jag tog ur mina extensions med sånt efter nåt tips på nätet.. så nån särskilt "löshårs-remover" behövdes icke, så då slapp jag ju köpa det iaf. Sen läste jag igår att min Liquid gold som jag limmar fast håret med går att bara värma upp i ett vattenbad igen då det blivit segt, så det och att färga löshår ska jag roa mig med imorgon tror jag, eller till helgen. Kanske ska låta håret och hårbottnen vila nån dag och låta den andas lite innan iofs..

Diskar å donar å ska riva ur gamla sängkläderna nu och duscha, åh det är ju så skönt att lägga sig ren i rena sängkläder!! :)

puss på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0