Sug säger jag

Idag känns livet piss, så jävla grått som det nånsin kan bli.

Slutade på jobbet kl 10, tog en promenad hemåt och kom på den briljanta idén att ta en sväng genom köpcentret i Ringen i hopp om att dagen skulle bli lite ljusare och roligare om jag skulle hittat nåt att tröstshoppa...

Gick förbi HM och Lindex, provade lite paltor, men ingenting passade denna deformerade kropp tyvärr, och storlekarna på HM har ju blivit så små nuförtiden så för att få på sig 38 ska man se ut som en tändsticka. Nog för att jag gått upp i vikt, men visst har storlekarna bara blivit mindre och mindre med åren?? En gammal jacka som jag har är bevis nog, den köpte jag för ca 5 år sedan, storlek 38- och jag kan ha den fortfarande, förutom att jag inte kan stänga igen den. Nu skulle jag behöva en jacka i strl 42-44 på HM för att ens få på mig den- det säger en hel del.. Sug säger jag till den moderna tidens kvinnoideal- en kvinna ska se ut som en kvinna och inte som en tanig kokainmissbrukande pundare. Dom "nya" storlekarna gör ju tyvärr att man känner sig ännu tjockare och bedrövligare, och då är det i själva verket storlekarna som blir mindre och mindre. Ska det sluta med att vi kör franska storlekar i Sverige? Jag bara undrar..

Dagen blev iaf pissigare än pissigast i samband med mitt misslyckade försök till klädshopping.

Det slutade iaf med ett par nya velour-brallor i petrolblått som jag ryckte med mig på vägen mot kassan. Dom matchar luvtröjan jag köpte förra veckan som jag gått omkring i sen dess.. Yeahj, vilken trend. Kanske ska dö i en velour-dress? Ligga där i kistan och sunka mig in till döden.. och nuuu kom jag på ett sidospår som vanligt. Det jag ville komma fram till var att ett par mysbyxor till aldrig sitter fel, så ett lyckat köp trots allt. Sen blev det en mysig buddha-tavla på Indiska och lite mat på Ica för att sen promenera hem.

Känns lite bättre nu när jag fått skriva av mig. Ursäkta min negg-dag, men så känner jag mig.

Trött, finnig, ful, fet (och framför allt bortglömd).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0