Påsktupp och tuppjuck

Det blev ingen ensam påsk ändå, även om jag tänkt mig påsken så.. Vin har druckits, benen dansat, vänner har träffats och jag har haft det riktigt bra. :)

På fredagen umgicks jag med Ola på kvällskvisten, drack lite (eller kanske rätt mycket) vin, snackade relationer och tragedier och skrattade som bara vi kan, sen drog vi på Golden och mötte upp Tess& Co, och jag har inte haft så kul på länge- även om jag ramlade in i ett vitt draperi som jag trodde var en vägg att stötta sig mot.. ha ha. Träffade en vacker och rolig grek gjorde jag också, ett riktigt lammkött. Det satt fint som en souvlaki..

Lördagen spenderades med Jenny på kvarnbergsplan. Lite mera vin, Stockholms godaste pizzor och en kväll med hennes nya dvd-spel, schlagerspel. Vi sjöng å vi vrålade och jag vann faktiskt båda gångerna, men inte berodde det på kunskap, då Jenny är drottningen av schlager, nej det var så att jag fick ta ett kort där jag ombads att byta plats med "andra laget".. så då fick jag Jennys plats och därmed vann jag. Inte för att jag nånsin brytt mig speciellt mycket om att vinna ett spel, bara spelet är roligt och underhållande så kvittar det. Har aldrig varit en dålig förlorare.

I söndags vaknade jag upp i Jennys säng som hon så snällt delade med mig då jag inte orkade åka hem där på natten, drack lite kaffe tillsammans sen åkte jag hem för att träffa Mary. Vi pratade om livet och sen åkte vi till Länna där vi shoppade lite onödigheter på Eko, en riktigt trevlig affär där man skulle kunna strosa runt mycket längre än en timme, men dom stängde å vi drog hem till mig igen. Bjussade Mary på käk, min goda pasta med ädelost, skinka och broccolisås. Jam Jam. Sen åkte Mary hem.

Dagen har återigen spenderats med Mary. En sväng till Kungens kurva och sen en långpromenad runt Vinterviken. Det var jättefint där i Vinterviken och premiär för mig då jag aldrig varit där förut, och vi promenerade över en timme innan vi mot slutet var rätt nöjda när vi såg bilen igen då det vart rätt kyligt mot slutet. Efter det åkte vi hem till henne där jag träffade Grim igen- Marys fina chihuahua. Hade med mig ett litet tuggben till honom och en liten rosa pipande igelkott som han busade runt med, helvild och helt underbar. Vill också haaaa en hund!! Sen blev det Marys goda gryta till middag, lite gammal highschoolrulle, mera bus med Grim och sen hade vi skönhetssalong a´la Sara och jag klippte henne, hon blev jättenöjd och jättefin! Sen fick jag skjuts hem och nu sitter jag här å dravvlar med er.

Nu är det dags att se avsnitt 8 av Lost, spännande spännande, sen blir det sängen. Imorgon ska jag försöka ta mig iväg på gymmet- det kan behövas efter en helg av mycket god mat och vin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0