15 igen?

Usch vad neggo jag låter idag va!? Egentligen är jag inte det, eller är jag? Jo kanske lite. Känns som jag är bakis fortfarande.

Jag har ingen snus, jag sov inget bra inatt och jag har för lite stålar efter räkningarna. Det är pissväder, blåsigt och kallt.

Tyckte jag kände mig redo för att jobba igen och tänkte friskskriva mig idag, men idag känner jag att jag inte är redo än. Känner tyvärr en press från andra att bli "frisk" igen, t.ex mamma.. Jag måste tjäna pengar och så så jag klarar mig- allt handlar om pengar för henne... Men jag har faktiskt jobbat upp så jag har en buffert och kommer med all säkerhet jobba i sommar så jag blir galen på den här pressen.

Varför känner jag mig som en 15-åring igen varje gång jag pratar med mamma?
Jag är vuxen nu, jag sköter mig själv och min egen ekonomi och har gjort sen jag var 16 år.. såå.... men jag vet ju att hon bara vill väl egentligen.. men kanske förmedlar det på fel sätt. Ändå gruvar jag mig för att tala om att jag troligen blir fortsatt sjukskriven, och jag gruvar mig för att kanske dejta igen och kanske komma in på att jag inte jobbar, och varför bla bla. Det finns killar som skrämts iväg av det förut, men då handlar det bara om okunskap, och en sån kille vill jag ändå inte träffa.

Nä planen nu är att träffa läkaren på fredag, be om fortsatt sjukskrivning mars ut, och känner jag om t.ex en vecka eller två att jag mår bättre igen, för det har verkligen varit till och från nu på slutet, så är det ju bara att gå och friskskriva mig. Så får det bli. Jag vet att så fort verkligen våren kommer igång och solen tittar fram så mår jag så himla mycket bättre. Cindy sa att det skulle bli en toppen-vecka så jag hoppas på att väderleksrapporten stämmer!

kram!

Kommentarer
Postat av: Erik

Jag ville bara önska dig en bra dag, för sådana behöver vi fler av!

2008-03-03 @ 14:20:40
URL: http://anothermanicmonday.blogg.se
Postat av: S.

Du verkar ha haft en lika sjukt härligt dag som jag. Hoppas allt ordnar sig för dig =)

2008-03-03 @ 14:24:27
URL: http://jagutancensur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0